Projezte se k hladké kůži

Bojujte se celulitidou zdravým jídelníčkem.
Zdroj: Sea Wave / Shutterstock
Zbavíte-li jídelníček prázdných sacharidů, přemíry živočišných produktů a soli, máte v tažení proti celulitidě z poloviny vyhráno. Inspirujte se naším týdenním plánem!

Celulitida je velmi komplexní problém, proto pouhé cvičení zdaleka nestačí. Hlídat si musíte i to, co jíte a pijete. Snažte se ze své stravy vynechat jednoduché sacharidy, jako je cukr, bílá mouka a výrobky z ní, a zatočte i s přemírou živočišných tuků.

Rozloučit byste se měla zejména s tučnými a nezdravými uzeninami, které jsou kromě jiného i plné soli. Také tu je třeba omezit, protože má vliv na rovnováhu vody v těle a její nadbytek podporuje vznik dolíčků.

Chytrý jídelníček

Dále omezte smetanové omáčky, kynuté knedlíky, koláče, dorty a dezerty. Dejte si je jednou začas pouze jako odměnu. Do stravy naopak zařaďte hodně zeleniny, především té syrové. Na podkožní vazivo pozitivně působí kořenová zelenina, špenát, salátové okurky.

Jezte potraviny bohaté na zinek, který podporuje tvorbu kolagenu. Ten dodává naší pleti a kůži sílu a pevnost, vypíná ji a bojuje tak proti nevzhledným dolíčkům. Mezi potraviny bohaté na zinek patří ryby, krevety, hovězí maso, dýňová a slunečnicová semínka, ořechy, luštěniny nebo celozrnné obilniny.

Dbejte na pitný režim – zabráníte tak zadržování tekutin v těle a nastartujete odbourávání toxinů. Pijte nejlépe vodu s citronem a bylinkové čaje.

Pondělí: 

SNÍDANĚ  Volské oko se šunkou, žitný chléb, okurka

SVAČINA  Sýrová rolka s guacamole

avokádo
cibule
sůl
sušená rajčata
česnek
citronová šťáva
plátky eidamu nebo jiného tvrdého sýra

Rozmačkejte avokádo v misce na kaši, přidejte nadrobno nakrájenou cibulku, sušená rajčata, dochuťte prolisovaným česnekem, solí a citronovou šťávou. Touto směsí naplňte plátky sýra, které následně smotejte do ruliček.

OBĚD  Kuřecí roláda s mozzarellou a sušenými rajčaty, mix zelených salátů

SVAČINA  Tvaroh s raw kakaem

VEČEŘE  Hráškové rizoto z bulguru a uzeného tofu

Úterý:

SNÍDANĚ  Pohankové palačinky s řeckým jogurtem

SVAČINA  Ovocný salát s dýňovými semínky

OBĚD  Krupoto s houbami a divokými bylinami

ječné kroupy střední
olivový olej
máslo
cibule
česnek
houby
sůl
pepř
mletý kmín
tymián
šalvěj
nové koření
jalovec
trocha smetany na zjemnění

Kroupy uvařte dle návodu. Na másle osmahněte cibulku a česnek, přidejte houby, koření a nechte dusit doměkka. Až budou houby měkké, přilijte trochu smetany na zjemnění. Smíchejte kroupy s houbovou směsí, nechte chvíli odstát a podávejte.

SVAČINA  Slunečnicový chlebíček s žervé a šunkou

VEČEŘE  Vepřový steak na listovém salátu, dušený chřest na másle

Středa:

SNÍDANĚ  Celozrnná bulka s tuňákovou pomazánkou zdobená rukolou

SVAČINA  Selský bílý jogurt s mandlemi

OBĚD  Salát s krůtím masem, bazalkou a fazolkami mungo

SVAČINA  Chia puding s kokosovým mlékem a borůvkami

VEČEŘE  Indická polévka z červené čočky se sýrovým toustem

červená čočka
červená cibule
řapíkatý celer
mrkev
vývar
sůl
olivový olej
kari
kurkuma
zázvor
česnek
čerstvý koriandr
eidam nebo jiný tvrdý sýr
celozrnný toust 

Nakrájenou cibulku a česnek osmahněte na oleji. Přidejte nadrobno nastrouhaný zázvor, kari a kurkumu a lehce osmahněte. Zalijte vývarem a osolte. Přidejte nakrájený řapíkatý celer, mrkev a červenou čočku. Vařte, dokud nebudou všechny ingredience měkké. Polévku můžete rozmixovat nebo nechat s celými kousky zeleniny a čočky. Na talíři ozdobte čerstvým koriandrem. Toust obložte sýrem a dejte na pár minut zapéct do trouby. Podávejte společně s polévkou.

Čtvrtek:

SNÍDANĚ  Ovesná kaše se skořicí, jablkem a vlašskými ořechy

baby špenát
čerstvé lístky kopřivy
zelené jablko
banán
odměrka konopného proteinu
1 lžička drceného lněného semínka
voda (nebo rostlinné mléko)

Uvedené suroviny rozmixujte.

SVAČINA  Zelené smoothie s banánem a konopným proteinem

OBĚD  Hovězí guláš s pohankou

SVAČINA  Barevná zelenina s tvrdým sýrem

VEČEŘE  Míchaný salát s ředkvičkami, uzeným tempehem a polníčkem

Pátek:

SNÍDANĚ  Mini tiramisu zdobené třešněmi

jemné ovesné vločky
tučný tvaroh
3 datle
skořice
silné espresso
raw kakao
třešně

Namočte datle alespoň na 3 hodiny do vody. Poté vodu slijte a rozmixujte datle s tvarohem. Do skleničky nasypejte slabou vrstvu vloček, zalijte pár lžičkami kávy a posypejte skořicí. Přidejte slabší vrstvu tvarohu a poté opět vrstvu z ovesných vloček, kávy a skořice. Takto střídejte, dokud veškeré ingredience nespotřebujete. Vršek zasypte raw kakaem a ozdobte třešněmi. Nechte uležet nejlépe do druhého dne v lednici.

SVAČINA  Omeleta se žampiony

OBĚD  Pečené kuřecí stehýnko, dýňové pyré

SVAČINA  Mozzarella s cherry rajčátky, čerstvou bazalkou a olivovým olejem

VEČEŘE  Filátko v mrkvovém perkeltu

BOJ NA TALÍŘI

Do jídelníčku pravidelně zařazujte potraviny a nápoje, které mají pozitivní vliv v boji proti pomerančové kůži. Mezi největší bojovníky proti celulitidě patří chřest, luštěniny, listová zelenina, zelený čaj, třešně, dýňová semínka, raw kakao, žloutky, pohanka, hovězí maso, voda s citronem. 

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.