Lněné semínko: malá velká superpotravina

Zařaďte do svého jídelníčku superpotravinu lněné semínko bohatou na fytoestrogeny.
Jsou sice maličká, zato nabitá živinami. Díky vysokému obsahu omega-3 mastných kyselin lněná semínka prospívají mozku, srdci a cévám a vyladit dokážou i ženské tělo. Stačí si dát každý den lžíci.

Tento drobek, semínko lnu setého, obsahuje mnoho důležitých látek, najdeme v něm vitaminy B, E a minerály (vápník, hořčík, draslík, mangan, železo či fosfor). Zajímavý je také vysoký obsah rozpustné i nerozpustné vlákniny, zvyšuje pocit sytosti. Mnohem důležitější je ale obsah omega-3 mastných kyselin. Těch ve stravě přijímáme nedostatek, jejich nejvýznamnějším zdrojem jsou totiž ryby, kterých se v Česku dlouhodobě jí málo. Omega-3 mastné kyseliny jsou součástí tuků a působí protizánětlivě, pomáhají bojovat proti srdečně-cévním onemocněním a vzniku krevních sraženin. Pozitivně ale ovlivňují i náš imunitní systém a jsou nezbytné také pro správný vývoj a výživu mozku.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.