Co je Low Carb stravování a pro koho je vhodné?

449093761
Pod názvem Low Carb se ukrývá nízkosacharidové stravování, kdy z jídelníčku ubývají sacharidy a naopak v něm přibývají tuky. Může jít o vhodné řešení pro redukci, ale i nastavení normálního zdravého jídelníčku. Jaké má Low Carb pravidla a hodí se právě pro vás?

Hlavní pravidla Low Carb

  • snížený příjem sacharidů
  • zvýšený příjem zdravých tuků
  • přednost mají kvalitní a co nejméně zpracované potraviny
  • díky delší době nasycení se doporučují dvě až tři porce jídla denně

Za Low Carb stravování se považuje i situace, kdy se denně přijímá zhruba 100 až 150 gramů sacharidů z kvalitních komplexních zdrojů. To už je dostatečná porce pro zahrnutí zeleniny i menší porce příloh. Cílem totiž není sacharidy úplně vynechat, ale pouze omezit. Bílkoviny mají i nadále zůstat v hodnotách kolem jednoho až dvou gramů na tělesný kilogram. Energii, kterou nebudete dále získávat z většího množství sacharidů, naopak nahradíte "zdravými tuky".

Princip hubnutí je vždy stejný

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.