Chutnají vám rýžové chlebíčky?

Rýžové chlebíčky jsou lehce stravitelné a obsahují vlákninu. Ale s vaším krevním cukrem zahýbou tak, jako byste si dali něco sladkého.
Dají se chroupat k snídani, svačině i večeři. Jsou ale opravdu tak zdravé, jak vypadají? Zjistili jsme, že jsou sice lehce stravitelné a obsahují vlákninu, ale s vaším krevním cukrem zahýbou tak, jako byste si dali něco sladkého. A to ani nemusí mít polevu.

Do diety s nimi zkrátka nepočítejte, i když svojí lehkostí jako by o sobě říkaly opak. Vyrábějí se totiž takzvaným pufováním, při  kterém se rýžová zrna díky vysoké teplotě a tlaku zevnitř nafouknou. Tím se naruší jejich původní struktura a jsou pak lépe stravitelné. „Na druhou stranu se pufováním hodně zvýší glykemický index, což znamená, že se po nich hladina krevního cukru  rychle zvedne a člověk bude mít brzy zase hlad. Fungují tak podobně jako sladkosti,“ upozorňuje nutriční terapeutka Ivana Jungová  z pražského studia Yogata. Platí to zvlášť pro ty s polevou, ve kterých vás navíc mohou nemile překvapit nekvalitní tuky a umělá  barviva. Rozhodně to ale neznamená, že by si rýžové chlebíčky zasloužily úplné zatracení. Obsahují totiž poměrně dost vlákniny, vitaminy skupiny B, draslík, hořčík, vápník, fosfor a železo. Chlebíčky, do nichž se při výrobě přidala sója nebo amarant, mají navíc i vyšší podíl bílkovin.

Svačina, která nezatíží

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.