Výzva #21denní jarní detox: Den 2. – Pozice vestoje a předklony

detox článek 2
Jarní únavu přemůžete nejen jídelníčkem, ale hlavně odpočinkem. Pravidelný dostatečný spánek (ideálně 6–8 hodin) by měl být vaší rutinou. Základ je naučit se chodit spát včas, a to mezi 22.–23. hodinou. Po 18. hodině vypněte všechna elektronická zařízení. Už nepoužívejte mobil, tablet ani počítač. Všimněte si, jestli se vám poté lépe spí. Jak se vám usíná? Jaká je kvalita spánku? Jak se cítíte po probuzení?

Dnes cvičte v tomto pořadí:

  • Věnujte se desetiminutové meditaci, při které následujte tok svého dechu.
  • Věnujte se střídavému dechu nádí šódhana a očistné dechové technice kapalabháti. Návod najdete ve videu Jóga a správné dechové techniky.
  • Pusťte si lekci na tento den, věnovanou pozicím vestoje a předklonům.

Téma dne: Vyspěte se dorůžova

Neschopnost usnout, noční buzení, ranní ospalost – potíže s kvalitou spánku trápí lidi v civilizovaném světě. Hlavní problém je, že se mnoho lidí nechává i po západu slunce výrazně stimulovat světlem, protože tráví čas u počítače nebo televizoru. Řada lidí má tak světelnou stimulaci vlastně přehozenou: během dne pobývají dlouho v interiéru, kde není příliš přirozeného slunečního světla, a pak prožijí většinu večerních hodin před obrazovkou. Umělé osvětlení dokáže ovlivňovat hladiny hormonů v těle a vyvolat tak problémy se spánkem. Nedostatečný a nekvalitní spánek způsobuje tloustnutí a je zmiňován v souvislosti s mnoha chronickými zdravotními potížemi. Budete-li věnovat pozornost tomu, jak jste v různých denních dobách vystaveni světlu, dokážete synchronizovat své vnitřní hodiny a zlepšit svůj spánkový rytmus.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.