Podpořte své srdce fyzickou aktivitou, zdravou výživou a duševní pohodou

meditace
Primární rolí srdce je nepřetržité pumpování okysličené krve do tkání a všech orgánových systémů v těle. Uklidňující rytmus a synchronicita srdce je to, co nás na fyziologické úrovni udrží na živu. Aby srdce fungovalo optimálně, musíme ho udržovat zdravé a taky šťastné. Ovšem to zdaleka není tak jednoduché, jak se zdá. Chceme-li, aby naše srdce bylo silné a stalo se naším fitness centrem, musíme začít přenášet veškerou rovnováhu nejen skrze pohyb, ale také skrze výživu a psychickou rovnováhu.

Zdravé srdce

Pokud se zajímáte o zdraví svého srdce, jistě víte, že fyzická aktivita je nedílnou součástí. Pohyb je prokazatelně skvělým způsobem k tomu, aby se člověk na srdce více zaměřil a podporoval jeho správnou funkci. Bohužel, pohyb sám o sobě nestačí, protože na našem zdraví se podílí i potraviny, které konzumujeme. Stejně tak jako auto potřebuje správné palivo, tak i tělo potřebuje správnou výživu, která bude mít pozitivní vliv na metabolickou zdatnost a postará se o správné fungování orgánů v těle.

 

Zdravá a vyvážená strava je klíčem ke zdravému srdci

Své tělo i srdce posílíte správně zvolenou stravou, především potravinami, které jsou čerstvé a nejsou průmyslově zpracované. Spadáte-li do skupiny lidí, kteří si nejvíce pochutnávají na balených polotovarech, věřte, že z nich vaše tělo moc živin nezíská. Abyste si vytvořili zdravé návyky, začněte pozvolna. Nejlépe uděláte, když pro začátek zařadíte alespoň tři porce zeleniny každý den.

Je dobré do svého jídelníčku zařadit superpotraviny, které jsou bohaté na živiny a chrání tělo před srdečními chorobami a dalšími onemocněními. Mezi superpotraviny spadají například fazole, bobule v podobě jahod či borůvek, listová zelenina jako špenát, kapusta, brokolice. Dále ořechy a semínka, losos nebo také oves.

 

Jaké potraviny konzumovat pro zdraví srdce i těla?

  • Čerstvá zelenina a ovoce
  • Semínka a celá zrna
  • Luštěniny
  • Zdravé tuky – ořechy, olivový olej, avokádo
  • Kvalitní maso a ryby
  • Tekutiny v dostatečném množství

 

Emoce, srdce a fitness

Mozek a srdce jsou spolu propojeny. Výzkumy hovoří, že i naše emoce se podílejí na zdraví a ovlivňují vše, co se v těle děje. Proto je vhodné zaměřit se také na emociální zdatnost, která je klíčem k zachování pevnějšího zdraví.

Existují způsoby, jak můžete vyrovnat duševní rovnováhu, lépe se vypořádat se stresem a snadněji zvládat emoce:

  • Meditace, kterou aplikujete každý den alespoň po dobu pěti minut
  • Čtení knih
  • Fyzická aktivita
  • Psaní věcí, za které jste vděční
  • Chodit do společnosti a mít sociální kontakt
  • Dostatečný spánek

Tělo a psychika jako celek zdravého člověka

V těle souvisí vše se vším a je potřeba mít to neustále na paměti. Myšlenky, pocity, nálady i stres ovlivňují procesy uvnitř těla, které jsou úzce spjaty se srdcem a jeho činností. Zdravá, vyvážená strava, pravidelná pohybová aktivita a duševní pohoda udrží nejen vaše srdce zdravé, ale také značně posílí imunitní systém.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.