Plavání: Šetrné hubnutí

Plavání platí za jeden z nejšetrnějších sportů k pohybovému aparátu.
Na první pohled může pohyb ve vodě vypadat jako brnkačka a relaxační aktivita. Zároveň lze ale prostřednictvím plavání poměrně efektivně hubnout a pracovat na svých křivkách. Základem je správná technika a pravidelnost. Pak plavání platí za jeden z nejšetrnějších sportů k pohybovému aparátu.

Pokud chce člověk hubnout, musí najít balanc mezi kalorickým příjmem a výdejem – respektive se dostat do mírného kalorického deficitu. Toho lze docílit na jedné straně úpravou jídelníčku, ale vyplatí se přidat i pohyb. Plavání může být skvělou volbou pro lidi s výraznější nadváhou a obezitou, sportovní začátečníky, ale třeba i pro ty, které trápí bolesti kloubů či zad. Jeho nespornou výhodou je, že při něm nedochází k jednostrannému zatížení ani k žádným tvrdým dopadům a otřesům, jako například u módního běhání – věděli jste, že při desetikilometrovém běhu učiní běžec průměrného vzrůstu přibližně 6 500 kroků, což v přepočtu k jeho hmotnosti představuje 500 až 700 tun zátěže na jednu nohu?

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.