Běhání: Posilovna pro běžce

546755233
Na první pohled vypadá běh jako komplexní pohyb – zapojujeme při něm přece nohy i ruce. Pravdou je však spíše opak – běh představuje poměrně jednostrannou zátěž. Proto by běžci měli posilovat. Aktivují tím ochablé partie, napomohou lepšímu držení těla a nakonec mohou zvýšit i svou výkonnost.

Ve skutečnosti jde běžcům o to, aby byli v rámci možností co nejlehčí. Každé deko je znát. Internetem dokonce kolují tabulky, z nichž se dozvíte, o kolik vás jaký váhový úbytek zrychlí – například pokud shodíte pět kilo, měli byste pětku dokázat uběhnout o minutu rychleji. Z tohohle pohledu se zdá, že je jakékoli posilování navýsost nežádoucí – každé malé dítě přece ví, že svaly váží více než tuk. Také proto bývají návštěvy fitness center a posiloven – mezi začínajícími běžci zejména – odsouvány až na pátou kolej.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.