Běhání: Můj první půlmaraton

354321497
Zaběhli jste si už párkrát desítku a míříte výš? Půlmaraton určitě zvládnete. Už jde ale o vzdálenost, která si žádá opravdu systematickou přípravu. V sázce totiž není jen výsledný čas, ale i to, jak vám bude po doběhu. Poctivý trénink je zárukou, že své tělo nepřetížíte.

1. Trénujte pravidelně a s rozmyslem

Pokud si chcete půlmaraton užít, je ideální běhat čtyřikrát týdně a k tomu jednou v týdnu zařadit aktivní regeneraci ve formě pomalého běhu nebo jiného pohodového doplňkového sportu. Tréninky by měly být pravidelné. Když se budete snažit za každou cenu strhnout všechno za víkend, nedosáhnete očekávaného výsledku. Jednak nenastane v důsledku dlouhé pauzy mezi tréninky superkompenzace (přechodné zvýšení energetických zásob nad předešlou úroveň), ale hlavně může dojít k přetížení a tím i ke zranění. Chybou by také bylo sáhnout po ambicióznějším tréninkovém plánu, jestliže na něj vaše tělo dosud není připravené. A to i přesto, že byste po dvou týdnech získali pocit, že můžete trénovat častěji, intenzivněji a s větší zátěží. Hrozilo by vám přetrénování a únava v důsledku nedostatečné regenerace.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.