Možná se letní párty projevily na vašem těle, cítíte se oplácanější a nafouklejší. Možná se už na grilovaný steak nemůžete ani podívat. Zároveň se ovšem nedokážete odhodlat ke správnému režimu – začít cvičit, zdravě jíst a dodržovat všechny ty chytré rady, jak se vrátit nohama zpět na zem a podniknout něco pro své zdraví. Nebojte se, nejste na to sami. Věřím, že nejméně polovina naší populace má úplně stejný pocit. Začněme ale se změnami postupně.

Naše hlava – alfa a omega všeho

Nejdůležitější je uvědomit si a připustit ten fakt, že je něco špatně a že s tím chcete něco dělat. Už samotné rozhodnutí přináší do života obrovskou změnu. Rozhodnutí je totiž počátkem úspěchu. Pokud přestanete jíst čokoládu a nebudete přesvědčeni o tom, že skutečně chcete přestat, začnete ji po pár dnech, možná potají, opět uzobávat.

Jak na změnu?

Pokud cítíte, že už nechcete pokračovat dál v tom, co děláte, zkuste se na chvíli zastavit, utřídit si myšlenky a vědomě si říct, co tedy chcete. Určete si svůj cíl a nastavte si postupné mety, jak ho dosáhnout. V praxi to může vypadat tak, že si uvaříte dobrou kávu, sednete si na příjemné místo a své cíle sepíšete na papír. Tím, že je „zhmotníte“ a nebudete je držet pouze v hlavě, bude mít vaše rozhodnutí něco dělat větší váhu. A poté si také sepište, jaké kroky podniknete k tomu, abyste dosáhli toho, čeho chcete. Sestavte si plán s reálnými cíli a s reálným časem.

Ze zkušenosti vím, že je zbytečné popsat celý papír mnoha cíli. Mohlo by vás začít deprimovat, že je toho tolik, co chcete udělat, že nakonec neuděláte vůbec nic. Vyberte si pro začátek třeba jednu dvě věci a ty ostatní přijdou na řadu později. Uvidíte. Rozhodně není na škodu mířit k velkému vítězství postupnými kroky.

Praktické rady, jak se pychicky nastavit a začít s pohybem tak, abby vás bavil se dozvíte v dalším článku.