Výhody a nevýhody posilovny

Výhody:

Vybavení
Cvičení může být mnohem jednodušší, když máte na výběr z mnoha možností. Pokud patříte mezi milovníky kardia strojů, máte v posilovně na výběr z běžeckého pásu, eliptického trenažéru, stepperu, stacionárního kola, veslovacího trenažéru, ale máte také více možností, co se týče posilování s těžkou vahou.

Zvýhodněný měsíční vstup
Platba za členství v posilovně může být velmi motivující, stejně tak jako ostatní lidé, díky kterým bude panovat přátelsky soutěžní atmosféra.

Lepší soustředěnost
V posilovně není možné dělat víc věcí než cvičit. To vám může pomoci k tomu, abyste se lépe soustředili. Žádné děti ani běžné domácí úkoly vás nebudou během tréninku vyrušovat.

Možnost osobního trenéra
Osobní trenér je skvělou investicí, obzvláště pokud začínáte. Vyplatí se do něho investovat, protože vás naučí správnou techniku cviků, díky čemuž předejdete zranění, a navíc vás bude hnát vpřed za lepšími výsledky a celkovým progresem.

Nevýhody:

Náklady
Bez ohledu na to, kam půjdete, za vstup do posilovny budete muset zaplatit.

Ostatní lidé
V posilovně nebudete téměř nikdy sami a to může být pro mnoho lidí problém, protože někdo zkrátka cvičí raději sám, kde nikdo není.

Výhody a nevýhody cvičení doma

Výhody:

Pohodlí
Nemusíte si balit věci do tašky, nemusíte nikam jezdit ani zařizovat hlídání dětí. Můžete cvičit, kdykoli chcete, což je ideální, pokud cvičení potřebujete například rozložit do kratších intervalových úseků anebo chcete cvičit ve večerních hodinách.

Cena
Cvičení doma je zcela zdarma. V případě, že si chcete vybavit domácí posilovnu, bude vám stačit pár základních nástrojů, které nejsou příliš nákladné – odporovací gumy, jednoruční činky, švihadlo, podložka nebo cvičební míč.

Rozmanitost
Když cvičíte doma, existuje tu jistá rozmanitost. Když je pěkné počasí, můžete si jít ven zaběhat, když prší, můžete si pustit cvičební video, zaplatit si online lekci nebo kombinovat různé styly, které vás baví.

Nevýhody:

Výmluvy
V případě, že cvičíte doma, můžete najít nespočet výmluv, proč zrovna dnes cvičit nebudete. Pokud tedy nejste příliš motivovaní, můžete se cvičením skončit dříve, než jste si mysleli.

Malý prostor
Na cvičení doma sice nepotřebujete příliš volného místa, ale pokud toužíte po běžeckém pásu nebo jiném větším zařízení, tak určitý prostor bude potřeba.

Domácí trénink vs. posilovna

Domácí trénink

Domácí cvičení vám poskytne velkou časovou flexibilitu. Můžete cvičit, kdykoli máte ve svém rozvrhu volný čas. Nemusíte se starat o otevírací dobu ani o to, zda v odpolední hodinu bude v posilovně víc lidí než obvykle. Domácí cvičení zkrátka a jednoduše šetří čas i peníze. Domácí cvičení může mít také různé varianty, ať už se jedná o cvičení podle aplikací, nebo online lekce.

Po určité době však může být domácí cvičení nudné a člověk začne hledat více výmluv než důvodů, proč by dnes měl cvičit. Doma je také mnoho rušivých elementů, kdy není snadné se na trénink stoprocentně soustředit. Není tu nikdo, kdo by vás vedl a hnal kupředu. Další nevýhodou je, že špatně nastavený domácí trénink vám nedopřeje žádný progres a vy se můžete ocitnout na bodu mrazu, což je velmi demotivující.

Trénink v posilovně

Nejlepší na návštěvě posilovny je to, že zde můžete provádět téměř libovolný typ cvičení. Posilovny nabízí nejmodernější vybavení, které potřebujete k vytvoření tréninku, který je dokonale přizpůsobený vašim potřebám a preferencím – od kardio cvičení až po budování svalů vzpíráním. Pokud tedy rádi cvičíte, tak jistě víte, že rozmanitost je klíčová. Aniž byste zásadně měnili své cvičení, vaše tělo si při domácím tréninku může zvyknout na konkrétní typ pohybu a postupem času nebudete pociťovat žádný zásadní pokrok. Zde nastává velká výhoda tréninků v posilovně, protože ať už se snažíte zhubnout, nebo nabrat svalovou hmotu, tak do své cvičební rutiny byste měli zařadit i silový trénink, ke kterému potřebujete těžší váhy, které posilovna samozřejmě nabízí.

Závěr

Pokud jste dosud cvičili doma a pociťujete, že se už nikam neposouváte a stojíte na místě, určitě by bylo dobré zvážit, zda nenavštívit posilovnu a nezkusit jiný typ zátěže. V případě, že se chcete pouze udržet v kondici, chcete být rekreačně aktivní a nemáte žádný cíl – ať už nabírání svalové hmoty, či hubnutí –, tak vám postačí držet se svých oblíbených aktivit.

Zdroje:
https://smashingfifty.com/benefits-of-joining-a-gym-20-reasons-to-sign-up/