Nejen posilování, ale i protažení a rehabilitace

Cvičím celý život, pracovala jsem i jako trenérka fitness a pak přešla k józe. A právě u jógy je důležité kompenzovat flexibilitu tím, že se svaly musí posilovat, jinak si člověk zadělá na problém Druhým důvodem pochopitelně je, aby když se člověk svlékne, nevypadal jako roztřesený sulc a hlavně, aby tělo zůstalo zdravé a záda bez bolesti.

Mám za sebou klasické fitness a činky, posilovací stroje, pak Crossfit (masakr jen pro pokročilé) i cvičení s vlastní vahou. Pak jsem si v různých dokumentech o sportovcích všimla, že cvičí s odporovými gumami, vrhla jsem se na to a nedám na ně dopustit. Nejenže se díky nim skvěle tvaruje postava, ale působí i rehabilitačně. Do té doby jsem vždycky musela rozdělat posilování a rehabilitační cviky proti bolestem zad a kloubů zvlášť. S odporovými gumami skvěle procvičíte celé tělo a hodí také jako skvělý pomocník při domácím posilování. Tak vám skvěle pomůže při protahování nebo při rehabilitaci. Při cvičení s gumami totiž posilujete hluboký balanční systém neboli svalový korzet. A ten by neměl být zanedbaný, pokud nechcete trpět bolestmi zad. A ještě existuje nespočet variací, co všechno se s nimi dá dělat. Protože monotónnost v cvičení je ubíjející.

Zdroj: Youtube

Výhody posilovacích gum

Hlavní výhoda posilovacích gum tkví v jednoduchosti. Jsou malé a lehké. Nezaberou téměř žádné místo, i když si jich pořídíte 20. Můžete je s sebou vzít na dovolenou i služební cestu, prostě kamkoliv uznáte za vhodné, aniž byste o nich věděli. A navíc jsou levné.

Jsou ideální pro cvičení doma. Kvůli výše uvedeným vlastnostem nemusíte hledat zvláštní umístění. Jednodušeji gumy uložíte do šuplíku, na poličku nebo vedle podložky na cvičení. Nepotřebujete vybavené domácí fitko, abyste odcvičili efektivní domácí trénink. Používat se ale mohou i ve fitku.

Hlavní výhody pravidelného posilování s gumami:

  • nic neváží, jsou skladné a vejdou se i do malého batohu
  • cenově patří mezi nejlevnější cvičební pomůcky
  • zvyšují náročnost tréninku s vlastní vahou
  • nabízí dopomoc při některých cvicích
  • mohou pomoci zlepšit rozsah pohybu (mobilitu)
  • používat je mohou začátečníci i pokročilí sportovci

Na jaké cviky se odporová guma hodí?

Cviků, které se dají dělat pomocí odporové gumy, je opravdu mnoho. Mezi ty nejzákladnější patří varianty dřepů, jak v šíři ramen, tak široké. S gumou kolem kotníků můžete také provádět různé varianty unožení či zanožení, chůze do stran apod. Efektivně tak posilujete se zvýšenou zátěží vnější strany stehen, hýždě i lýtka. Skvělé jsou i rychlé kmity pravou nebo levou nohou do stran a dozadu. A pokud máte rádi cvik na hýždě v podobě zvedání pánve v lehu na zádech, zkuste si tento cvik trochu ztížit tím, že si na úroveň kolen dáte odporovou gumu. S gumou můžete také slušně zvýšit efekt i při různých formách výpadů. Pomůcku rovněž využijete při posilování zad a paží. Kliky, přítahy, cviky na bicepsy, tricepsy či oblasti lopatek tak získají zcela nový rozměr.

Zdroj: Redakce, Zdrave, Bezhladoveni