Premium obsah

Kegelovy cviky pomohou od inkontinence a okoření váš sexuální život

Kegelovy cviky pomohou od inkontinence a okoření váš sexuální život
Nebýt gynekologa Arnolda Kegela, mnoho žen po porodu by dnes zřejmě vedlo smutný sexuální život a trápily by je problémy s nechtěným únikem moči. Tomuto americkému gynekologovi ale nebyly stížnosti jeho pacientek lhostejné, a tak vymyslel sérii cviků, které efektivně posilují ochablé svaly pánevního dna. Díky tomu zlepšují kvalitu života hned v několika směrech a cvičit je mohou nejenom ženy, ale i pánové!


Arnold Henry Kegel byl americký gynekolog, kterého na srdci tížily stížnosti pacientek týkající se inkontinence po porodech nebo neuspokojivého sexuálního života vlivem prolapsů pochvy a ochablých svalů pánevního dna. Tehdy se tyto problémy řešily výhradně chirurgicky. Kegel ale v roce 1948 zjistil, že se i tyto svaly dají posilovat, a tím mnohým ženám vykouzlil zase úsměv na tváři. Aby jim pomohl, vymyslel speciální cviky zaměřené na stahování a relaxaci pánevního svalstva, které mohou vést nejen ke zlepšení inkontinence, ale i hlubším prožitkům při milování, a to jak u žen, tak u mužů! Při jejich pravidelném procvičování ženy mohou dosáhnout snadnějšího orgasmu a mužům zase mohou zajistit lepší erekci. Ještě váháte, zda s nimi začít?


Proč se svalům kolem pánve přikládá taková pozornost?

Svaly pánevního dna hrají v ženském těle důležitou roli. Používáme je nejen k močení a vyprazdňování, ale klíčové jsou i v sexuálním životě a při porodu. Posilovat bychom je měli ideálně každý den několik minut, a to zvlášť tehdy, jestliže máme sedavé zaměstnání, trpíme bolestí zad nebo nechtěným únikem moči. 
Proč jsou Kegelovy cviky i po téměř sto letech tak populární na celém světě? Jejich hlavní výhodou je především snadnost procvičování (nezpotíte se u nich) a také diskrétnost. Zpočátku začínáte se cvičením vleže na zádech, postupem času přecházíte do sedu nebo rovnou do stoje. Postupně prodlužujete čas, kdy svaly stahujete a hlavně – tohle cvičení se dá krásně zapojit do běžného života – při čekání v supermarketu, při sledování televize, nebo dokonce na pracovní poradě.


Jak začít cvičit?


Než se pustíte do Kegelových cviků, je dobré si lokalizovat a hlavně uvědomit patřičné svaly. Velice důležité je cviky provádět pravidelně, nejlépe alespoň třikrát denně v intervalu třiceti až čtyřiceti stahů a povolení. Nejprve začínáte s krátkými stahy, postupně zvyšujete jejich délku až na deset sekund.

·Svěrací svaly stáhněte směrem k sobě. Jedná se o podobné stažení svalů, jako kdybyste chtěli zadržet moč. Pozor, nepodsazujte přitom pánev a nezadržujte dech.

·Pokud jste zapojili ty správné svaly, ucítíte pod pánví jemný pohyb svalstva jakoby směrem nahoru.

·Pozor, abyste nestahovali žádné jiné svaly, jako například sedací, stehenní, zádové, břišní. Jestli si nejste jistí správnou technikou, domluvte si návštěvu u fyzioterapeuta, který vám cviky ukáže a natrénuje je s vámi.

Přínosy Kegelových cviků pro ženy

* zpevnění ochablých svalů pánevního dna po porodu – v průběhu šestinedělí slouží cvičení i jako prevence inkontinence, prolapsů pochvy, dělohy a pánevních svalů
léčba inkontinence


* prevence proti hemoroidům


* zúžení široké pochvy – styk je díky tomu intenzivnější a těsnější, také orgasmus může být výrazně intenzivnější


* zkvalitnění sexuálního života


Samotné cviky najdete například ve videích na internetu, můžete se také přihlásit do on-line kurzů, které se touto problematikou zabývají (informace o nich najdete například na stránkách www.vrytmupanevnihodna.cz/kurzy nebo na instagramovém profilu: panevni_dno_v_kondici). Více o posilování svalů pánevního dna se dozvíte i v článku zde .

A samozřejmě se můžete objednat ke specialistovi – fyzioterapeut stav vašeho pánevního dna vyšetří a poradí, které cviky zařadit. Jak si vlastně takové cvičení představit? Jedná se například o přitahování a překřižování nohou ve stoji, cviky v kleče, kdy zvedáte kolena, napodobení jízdy na kole, zvedání pánve a tak dále. Nacvičování spočívá v rytmickém zatínání svalstva, obdobně jako při zadržování močení, a jejich následné uvolňování. Mezi další možnosti procvičování svalů pánevního dna pomocí Kegelových cviků patří zavádění Venušiných kuliček nebo gelových korálů. Jako další pomůcky lze použít vaginální kužely či činky, případně posilovače pánevního dna s pružinou.


Rekord ve zdvihání vaginou

Jako další pomůcky se dají využít i vaginální kužely či činky, případně posilovače pánevního dna s pružinou. A teď jedna perlička – Taťána Koževniková z Novosibirska se díky cvičení intimních partií stala v roce 2009 držitelkou světového rekordu. Svoji vaginou totiž dokázala uzvednout 14 kilogramů! Tím se podle Guinnessovy knihy rekordů stala majitelkou nejsilnější vagíny na světě. V rozhovorech Taťána uvedla, že se k tomuto zvláštnímu sportu dostala po porodu, kdy prý měla neuvěřitelně ochablé svaly. Posilovat prý začala se skleněnou koulí, kterou si vložila do vaginy.

A bonus nakonec – oblíbeným a účinným cvikem pro posilování sexuálních svalů je i samotný orgasmus. Svaly se při něm totiž nekontrolovatelně stahují a tím samovolně posilují. Při čekání na první výsledky cvičení buďte ale trpěliví – pokud jste dosud posilování zanedbávali, nemůžete očekávat okamžité zlepšení. Při výraznějším ochabnutí svalů se první úspěchy mohou dostavit za několik měsíců. Jestliže vás trápí zdravotní problémy, které se ani po pravidelném a dlouhodobém cvičení nelepší, poraďte se se svým lékařem nebo fyzioterapeutem.

Zdroje:

https://www.tenacz.cz/tenalady/o-inkontinenci/novinky_cz/2lady_cviceni_kegelovy_cviky

https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/140570-ma-nejpevnejsi-vaginu-sveta-uzvedne-s-ni-14-kilo-video

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kegelovy_cviky

https://www.kondice.cz/pohyb-a-sport/panev-inkontinence-cviceni-kegelovy-cviky.html

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.