Jak začít cvičit, když mám malé děti a málo času sama na sebe

Jak začít cvičit, když mám malé děti a málo času sama na sebe
Těhotenství a mateřství je často dobou, kdy s pohybem mnohé ženy seknou. Důvodem není jen péče o samotné děti, ale také to, že se permanentně cítíte vyšťavená nebo máte pocit, že jste natolik ztratila kondici a energii, že by vás cvičení už úplně dorazilo. Přesto stojí za to dát pozornost kromě všeho a všech ostatních také sobě.

„Často se setkávám s tím, že mi maminky říkají, že nemají prostor do svého programu zařadit cvičení, že už tak jsou nevyspalé, unavené. Z mé zkušenosti jim ale správné cvičení naopak pomůže. Když překonají to poprvé, tak najednou zjistí, že jim cvičení vlilo energii do žil a na chvíli prolomily ten dennodenní domácí stereotyp,“ říká trenérka Anna Štumpf, která trénuje mámy s dětmi a sama má doma dva potomky.

Dokud máte dítě v kočárku, můžete se vydávat minimálně na delší svižné procházky. Cvičit se dá i doma, to chce ale pořádnou dávku sebedisciplíny. Daleko lepší je najít si trenéra nebo trenérku, kteří vám budou rozumět a budou chápat, jak se cítíte. Cvičení, kde jsou další mámy s dětmi, mají tu výhodu, že se socializujete vy i vaše dítě.

„Vyrazit na cvičení i s dětmi má několik výhod, máte program na dopoledne, což hodně maminek ocení. Vy si zacvičíte, dítě se vydivočí taky. Máme u cvičení dětský koutek a je super vidět, jak si děti společně hrají a zabaví se. Po cvičení často maminky ještě zůstávají a pokecají, nakrmí děti,“ popisuje Anna Štumpf. S cvičením s dětmi má bohaté zkušenosti, o něž se dělí i na svých stránkách Těhu v Běhu. V neposlední řadě je na společném cvičení skvělé, že dětem dáváte do vínku pozitivní vztah k pohybu. „Naše děti baví se hýbat, a když třeba cvičíme s manželem doma, tak rádi napodobují některé cviky, třeba dřepy a kliky,“ potvrzuje Štumpf.

NA CO SI DÁT POZOR

Hledejte takové lekce, jichž jsou děti vítanou součástí.

Při cvičení s činkami buďte opatrná, dítě je vždy blízko. Slaďte se se svým dítětem a cvičení uzpůsobte jeho rytmu, jen tak si ho užijete. Najděte správnou míru, nakolik dítě zapojit a nakolik mu vysvětlit, že toto je váš čas. Společné lekce s dalšími matkami a dětmi vám to hodně usnadní.

KAM VYRAZIT

TĚHU V BĚHU

Trenérka Anna Štumpf vede tréninky pro mámy s dětmi a rozumí tomu, jaké to je být neustále v běhu a nevyspalá. Můžete si být jistá, že se na jejích trénincích nejen pořádně zpotíte, ale také najdete pochopení.

FITMAMI

Program, který maminkám s dětmi nabízí hned několik typů cvičení, a vy si můžete najít trenérku ve svém okolí. Výhodou je, že budete nejen cvičit, ale také se zabaví vaše děti. A jako bonus se seznámíte s dalšími matkami.

SOKOL

Sokol se modernizuje a cvičení s dětmi bylo vždy jejich doménou. Je všestranné a zábavné (zmínit lze například program pro předškolní děti Se sokolem do života, www. sesokolemdozivota.cz). Sokol bývá v každém menším městě a nabízí více typů cvičení. Inspiraci, jak zařadit pohyb do života, najdete také na YouTube kanálu Sokola.

CVIČTE S NÁMI

Cvičte podle videolekcí na kondice.cz. Výhodou domácího cvičení je, že můžete cvičit kdykoliv vám to děti nebo práce dovolí. Ušetříte čas na dojíždění. Nevýhodou je, že pakliže jsou s vámi děti doma, je třeba zaměstnat i je.

 

Jste pár měsíců po porodu? Zkuste cvičení po porodu s Danielou Bičíkovou

Máte doma díte 2,5 – 6 let? Cvičte jógu s dětmi podle videa Lenky Gajdošíkové

Cítíte se unavené a bez energie? Probuďte v sobě energii lekcemi jógy se Zuzkou Klingrovou

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.