Pomalé opakování

Při cvičení a provádění jednotlivých cviků se snažte co nejvíce zpomalit jednotlivá opakování. Při delším opakování vystavujete sval delšímu svalovému vypětí a spíše ho přetížíte, což bude mít za následek růst.

Krátké přestávky

V posilovně u těžkých vah si můžete dovolit delší pauzy a dát tělu čas na načerpání sil na další sérii. U domácího cvičení platí opak. Snažte se co nejvíce zkrátit přestávky mezi sériemi. Díky kratším přestávkám si ztížíte trénink, nenecháte svaly odpočinout a celé cvičení bude efektivnější.

Jiný způsob vah

Pokud nemáte doma žádné těžší závaží, poraďte si jinak. Místo váhy na čince využijte těžké předměty. Místo činek můžete sáhnout po lahvích s vodou, místo osy vezměte těžký batoh a dělejte s ním výpady, dřepy nebo bulharské dřepy.

Na ztížení tréninku jsou skvělé také odporové gumy. Nestojí tolik jako činky, ale mohou vám ztížit trénink. Navíc si můžete vybírat mezi různými obtížnostmi gum. Na internetu najdete nespočet různých cviků s odporovými gumami.