Cvičení při skolióze – je třeba se pohybu obávat?

Cvičení při skolióze – je třeba se pohybu obávat?
Při diagnóze skoliózy se řada lidí může zděsit a logicky se vnitřně ptát, zda to neznamená konec sportovních aktivit. Určitě tomu tak není, protože právě svalová aktivita a správné svalové napětí je to, co drží skoliotickou páteř v kondici. Jen je třeba pohyb zvolit tak, aby v období růstu nedocházelo k příliš velkému zatěžování páteře. Jelikož se poprvé se skoliózou setkáme nejčastěji už v dětském věku, volba optimálního pohybu je primárně na rodičích.

Co je to skolióza

Skolióza je definována jako onemocnění páteře, při kterém dochází k jejímu trojrozměrnému vychýlení. Páteř je tedy vychýlena do strany, předozadně a především do rotace. Přítomnost fixované rotace je jedním z nejdůležitějších kritérií při diagnostice skoliózy, což je patrné především na rentgenovém snímku. Pokud rotace není přítomna, tak se s největší pravděpodobností jedná o tzv. skoliotické držení, také označované jako posturální skolióza. V takovém případě se jedná o druh vadného držení těla, při němž dochází k výraznějšímu vychýlení obratlů do strany a které můžeme ho nalézt u každého z nás. Souvisí totiž také s tím, zda jsme leváci nebo praváci. 

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.