Orgasmy způsobené cvičením, které se označují jako coregasmy, jsou fenoménem, o kterém se poprvé mluvilo už v padesátých letech minulého století, když s ním přišel americký sexuolog Alfred Kinsey. Pak bylo dlouho ticho po pěšině, aby se v posledních letech tento termín zase objevil na veřejnosti. A stal se dokonce předmětem vědeckých studií (i když jich není mnoho). Co se tedy ví? Že ke coregasmu vede především silné a vědomé zapojení středu těla (anglicky core) a pánevního dna. Podle lékařů a vědců postihuje tento typ orgasmu častěji ženy než muže.

Zdroj: Youtube

Stimulace klitorisu

Odhaduje se, že přibližně jedna z deseti žen může někdy zažít coregasmus, což dává obávanému cvičení břišních svalů zcela nový rozměr. Za orgasmus při intenzivním cvičení nejspíš může nadměrná aktivita pánevního dna, která vede k dostatečnému vnitřnímu prokrvení a mechanické stimulaci klitorisu – to vyvolává vzrušení a někdy i vyvrcholení. Břišní svaly také sdílejí připojovací bod se závěsným vazem klitorisu na stydké symfýze (stydká spona). Fasciální tahy břicha tak mohou přispět právě ke stimulaci klitorisu.

Přesto má prý podle zkušeností žen coregasmus blíž k vnitřnímu typu orgasmu než k tomu, který je vyvolaný třením klitorisu (třeba při jízdě na kole, když zůstaneme u sportu). „Ženy ho popisují jako pocit orgasmu při vaginální penetraci spíše než jako klitorální orgasmus vyvolaný stimulací vnějšího klitorisu,“ řekla pro americký server Goop Debby Herbenick, která je autorkou knihy The Coregasm Workout a ředitelkou Centra pro podporu sexuálního zdraví na Indiana University. „Pokud tento typ orgasmu zažívají muži, pak obvykle nemají erekci. Od ochablého penisu do ejakulace přecházejí pozvolna, takže je to pro ně spíše orgasmus prostaty než orgasmus penisu.“

Vede posilování břicha

Ve studii Sexual and Relationship Therapy z března 2012 sdílelo 530 žen své zkušenosti s orgasmem a vzrušením vyvolaným cvičením. Pokud jde o druh cvičení, které způsobilo tyto pocity, jednoznačně zvítězilo posilování břicha, vzpírání se závažím nebo jóga. Zdá se, že neexistuje jediný spolehlivý způsob, jak coregasmu dosáhnout, na každou ženu totiž platí něco jiného. Co dalšího vědci zjistili? Třeba to, že ke coregasmu dochází spontánně, bez jakékoli předchozí fyzické nebo duševní sexuální stimulace. Jinými slovy, coregasmus potvrzuje, že vyvrcholení u žen může přicházet bez jakékoli potřeby vzrušení nebo fyzického dráždění. Coregasmus je výlučně spojen vlastně jen s opakovanými pohyby těla.

Jak na to?

Máte chuť zažít coregasmus na vlastní kůži? Klíčové je hlavně správně zapojit svaly středu těla a – dát si pořádně do těla! Žádná pětiminutovka na podložce nestačí. Na druhou stranu není potřeba hned zvedat těžké váhy, pokud se na to necítíte. Většina pohybů v józe, pilates i domácího posilování vyžaduje napínání břišních svalů a pružnost pánevních svalů. Trik spočívá taky v opakování – chce to opakovaně a intenzivně procvičovat břišní a pánevní svaly, dokud se nezačnete cítit fakt unaveně. Když pak ucítíte, že se blíží vlna coregasmu, pokračujte v opakováních a nechte se unášet příjemným pocitem. Spokojenost po cvičení je zaručena!

Jaké cviky vám mohou coregasmus přivodit?

  • Sedy–lehy
  • Kliky
  • Přitahování nohou k břichu v pozici vestoje (rukama se držíte madel)
  • Silový trénink: vzpírání, dřepy, mrtvé tahy, opakované zvedání těžkých předmětů
  • Šplhání na tyči, laně, lezení po stromech
  • Kardio trénink: hlavně intenzivní jízda na kole, spinning a plavání
  • Jóga: zvláště u pozic, které zapojují střed těla a navozují relaxaci

Zdroje: