Premium obsah

Bolavé nohy po tréninku. Dejte jim péči

Bolavé nohy po tréninku. Dejte jim péči
Klouby a svaly na nohou si po fyzické zátěži zaslouží pořádnou odměnu. Dopřejete-li jim poctivou porci péče a odpočinku, nebudou vás druhý den bolet. A příští trénink dají s přehledem a bez protestů.

UVOLŇUJÍCÍ MASÁŽ

Nejlíp si ji vychutnáte v sedě: položte pravý kotník na levé koleno a jemnými krouživými pohyby naneste masážní olej nebo krém. Palci rukou lehkým tlakem promasírujte nožní klenbu směrem od paty k prstům a pak krouživými pohyby promněte achillovku a samotnou patu. Nakonec dlouhými tahy promasírujte nárt a jeden prst po druhém. Nohy vystřídejte a dopřejte relax i té druhé.

JEMNÉ PROTAŽENÍ

Posaďte se, propněte chodidla a chvilku vydržte v protažení, pak chodidla na pár vteřin flexujte.

Každým chodidlem zakružte nejdříve desetkrát na jednu a potom na druhou stranu. Nakonec prsty na rukou chyťte prsty na nohou a jemně je protáhněte nejprve směrem dolů k plosce chodidla a pak směrem vzhůru k nártu.

TEPLÁ KOUPEL

Ideální teplota je někde mezi dvaatřiceti a sedmatřiceti stupni. Vodu napusťte do vany nebo plastového lavoru, nasypte do ní polévkovou lžíci mořské nebo koupelové soli, přidejte tři až pět kapek levandulového či rozmarýnového esenciálního oleje a směs zamíchejte. Chcete-li svým chodidlům zároveň dopřát extra péči, přimíchejte do koupele ještě lžíci olivového, jojobového či makadamového oleje. Dobrou alternativou jsou i předmíchané koupelové směsi na unavené nohy. Nohy do teplé vody ponořte alespoň na deset minut.

Zdroj:

magazín Kondice

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.