5 nejoblíbenějších cviků ve fitness a jejich správné provedení

5 nejoblíbenějších cviků ve fitness a jejich správné provedení
V oblasti fitness a nejen tam se řadí mezi nejzákladnější cviky, přitom jejich správné provedení není vůbec snadné a většina lidí se musí zpočátku uchýlit k odlehčenějším variantám. Co udělat, abyste z těchto cviků vytěžili maximum a zároveň neublížili svému tělu?

Plank

Plank neboli vzpor na loktech bývá využíván ke zpevnění středu těla. Pokud ale tělo není optimálně nastavené, pak dochází ke stažení břicha bez ohledu na souhru s ostatními svaly těla. Navíc v takovém případě bude břicho pracovat směrem dolů. Plank je jako jediný z těchto cviků statický, tedy reálně nedochází k pohybu v žádném kloubu. Proto je nesmírně důležité u planku udržet záměr pohybu vpřed, tedy jako kdybychom chtěli přes opřené paže přesunout celý trup vpřed. Díky tomu dosáhneme maximálního napřímení páteře. Hlava je opřená o zátylí, pohled směřuje vpřed a lehce nahoru. Klouby jsou neurologicky nastavené do zevních rotací, aby byly silné a stabilní. Od opor na loktech se odtlačujeme směrem vzhůru a dopředu.  

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.