Nesnažte se podzimní únavu překonat za každou cenu a takzvaně na sílu. Alespoň v něčem se zachovejte tak, jak vám velí.

1. Spěte víc

Jak se dny zkracují, vaše cykly spánku a bdění se tím mohou trochu rozhodit. Možná potřebujete trochu víc spát – pokud si to můžete dovolit, jděte do toho.

Nedostatek slunečního světla způsobuje, že váš mozek produkuje více hormonu zvaného melatonin, který vyvolává ospalost. Spíše než delší ranní vyspávání volte možnost jít dříve spát, předpůlnoční hluboký spánek beztak posiluje nejvíc.

2. Lapejte slunce

Na druhou stranu, jakmile se probudíte, roztáhněte žaluzie nebo závěsy, aby do vaší ložnice proniklo více slunečního světla.

Choďte ven, když je venku slunečno. Je prokázáno, že pobyt na čerstvém vzduchu posiluje imunitu, sluneční paprsky navíc potřebujeme k tomu, abychom si dokázali vyrobit dostatek vitaminu D. Ten má smysl jako jeden z mála užívat během tmavších částí roku formou potravinových doplňků z lékárny. Neuděláte chybu, když si ho pořidíte v kombinaci s vápníkem.

3. Dobře se najezte

Je pochopitelné, že máte chuť na hutnější jídla – klidně si je dopřejte. I když, hutnější? Nemělo by to znamenat, že z lehkého zdravého stravování přejdete na knedlo vepřo zelo a škvarkové placky. Spíše vyměňte čerstvou zeleninu za pečenou, která tím pádem nemusí být o moc vydatnější. Skvělou podzimní a zimní volbou jsou také polévky.

Naopak si dejte pozor na všelijaké nápoje typu svařené víno či punč, kromě alkoholu obsahují další cukr, a jsou tak skutečně hodně kalorické.

4. Pravidelně cvičte

Cvičení může být tou poslední věcí, kterou byste chtěli dělat, když se na podzim cítíte unavení. Ale pokud se překonáte, možná s překvapením zjistíte, kolik energie vám to kromě trochy nezbytné únavy dodalo.

Zkuste se držet doporučených 150 minut intenzivnější pohybové aktivity týdně.

5. Naučte se relaxovat

Cítíte se neustále pod tlakem, pořád máte dojem, že nejste dost výkonní? Zní to možná paradoxně, ale potřebujete zvolnit. A podzim je jako dělaný k tomu, abyste se konečně naučili najít si čas sami pro sebe a začali relaxovat.