Každodenní sebezdokonalovací cvičení, která vám zaberou 5 až 10 minut

Každodenní sebezdokonalovací cvičení, která vám zaberou 5 až 10 minut
Přiznejme si to. I když jsme zaneprázdnění, většinou máme šanci najít si trochu toho času k seberozvoji. Už proto, že nemusí jít o celé hodiny, i když i to je někdy prospěšné. Stačí pět až deset minut denně.

Možná máte, co se týče péče o sebe a rozvoj své osobnosti, velké plány, ale selhávají na tom, že to vypadá jako obrovský úkol, do kterého je obtížné se pustit. Ale je to podobné, jako když nám schází odvaha rozjet nějaký velký projekt a jde to snáze, když ho rozdělíme do dílčích úkolů. Se sebezdokonalováním je to stejné, dávejte si nejdříve menší cíle. Časem se z nich stanou zvyky a bude to pro vás úplně přirozené. Tady máte devatero tipů, jak na to.

 

1. Meditace

Jedna z nejlepších věcí, kterou pro sebe můžete udělat, je zpomalit a dýchat, což je vlastně podstata meditace: šance uklidnit svou mysl, soustředit se na svůj dech, být v tichu. Kdykoli se cítíte ve stresu, věnujte si pár minut a meditujte. Může to být duchovní akce spojená s modlením, ale vůbec nemusí. Důležité je se uklidnit a zbavit napětí.

 

2. Krátké tréninky

Věděli jste, že můžete spálit poměrně hodně kalorií za pouhých deset minut? Na internetu najdete tipy na cvičení, která vám s tím pomohou. Tento typ aktivních přestávek má ale mnohem více výhod. Pomohou vám udržet si zdraví, nakopnout energii, napomoci spánkovému cyklu, zmírnit stres a napětí a zlepšit náladu.

 

3. Naučte se něco nového

Naučit se každý den něco nového je skvělý cíl a splnit ho je poměrně snadné. Zpravodajství, odborné webové stránky a skupiny jsou snadno dostupné a čekají, až se díky nim dozvíte něco, co jste zatím netušili. Samozřejmě poslouží i knihy. Nebo si nainstalujte aplikaci na učení cizích jazyků.

 

4. Jděte na procházku

Někdy ke zlepšení nálady opravdu stačí trocha čerstvého vzduchu. Chodit denně ven, alespoň na chvíli, vám pomůže vyčistit si hlavu a zmírnit stres. Berte to jako šanci uspořádat si myšlenky nebo promyslet problém.

 

5. Napište, co si myslíte

Nemáme na mysli žádnou stať nebo úvahu, nebojte. Ale zkuste hodit na papír nebo do počítače svoje myšlenky, třeba z toho časem bude deník. Nebo zkuste někomu napsat dopis, i když nemáte v úmyslu ho skutečně poslat. Chcete zkusit napsat báseň? Proč ne!

 

6. Přečtěte si něco

I když si nejradši čtete před spaním, i během dne si zkuste vyhradit deset minut na soustředěné vnímání písmenek. Vyjde vám to tak na jeden článek nebo dva komentáře. Ale možná zvládnete i kratší kapitolu v knize.

 

7. Promluvte si s přítelem či příbuzným

A to nikoli online. Takovou komunikaci provozujeme až moc. Věnujte tomu skutečných deset minut a promluvte si tváří v tvář nebo po telefonu. Nejenže se budete cítit dobře, ale pravděpodobně to i posílí váš vztah s danou osobou.

 

8. Čistěte a odstraňujte nepořádek

Možná vás překvapí, jak očistné je mít kolem sebe pořádek a uklizený pracovní nebo životní prostor. Pouhých deset minut denně může v místnosti hodně změnit, bez ohledu na to, o jaký prostor jde. I když třeba máte v pracovně velký nepořádek a nemáte půl dne na jeho úklid, když se tomu budete věnovat deset minut denně, za týden už to bude hodně znát.

 

9. Dělejte něco, co máte rádi

Bez ohledu na to, co to je, věnujte se denně alespoň chvíli něčemu, co vás baví a těší. Nemusí to být žádná vznešená činnost jako malování obrazů, ale klidně zastřihování přerostlých keřů na zahradě. I tohle je jeden ze způsobů cesty ke zdokonalení.

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.