Hypnózou proti kouření: Čtyři sezení stačí

Víra v sebe sama a umění pochválit se je podle psychoterapeuta Zbyňka Bohdala cestou k úspěšné hypnoterapii proti kouření.
Jak vám pomůže hypnóza přestat s kouřením? Především si odpovězte na otázku, proč vůbec kouříte a hlavně proč s tím chcete přestat. Pak máte šanci uspět. Ptali jsme se psychoterapeuta Zbyňka Bohdala.

Kdo je v léčbě závislosti na nikotinu pomocí hypnózy úspěšnější – muži či ženy?

Nevedu si přesnou statistiku, ale dovolím si tvrdit, že ženy. Důvodem je jejich silná motivace, která souvisí s rolí matky, ale také snaha jít příkladem partnerovi.

Po kolika sezeních přestávají vaši klienti kouřit?

Máme čtyři sezení maximálně v týdenním intervalu a pak dvě následné, posilující.

Po klientovi požadujete v mezidobí provádění autosugesce. Proč?

Autosugesce posiluje snahu odolat pokušení. Musí ale být pozitivní a jasná. To, že si pravidelně a nejlépe večer těsně před spaním opakuji: ‚Vím, že to dokážu,‘ se výrazně odlišuje od ‚snad to dokážu‘ nebo ‚ono to dopadne‘. Důležité je také umět se pochválit, že jsem si ještě nezapálil.

S jakými problémy za vámi klienti kromě cigaret přicházejí nejčastěji?

S nezvládáním celkové životní situace (rodina, zaměstnání), vyčerpaností, permanentním stresem, vyhořením, různými fobiemi nebo nízkou sebedůvěrou. Prakticky tohle všechno doprovází navrch porucha spánku v různých podobách. Hypnoterapie není žádná zázračná metoda či forma, má však oproti jiným psychoterapiím tu výhodu, že se jí dá využít pro celkovou relaxaci – uvolnění těla i psychiky. Nezřídka právě tohle pomůže.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.