Co se stane s naším tělem, pokud budeme měsíc zcela abstinovat? Pozná to vůbec? A jak dlouho nám zdravotní „benefity“ měsíční abstinence vydrží?

Benefity Sucháče máme poměrně dobře prozkoumané. Z těch jemnějších to může být třeba lepší pokožka, kterou pociťují převážně ženy. Z tvrdých dat potom vyplývají jednoznačné benefity jako je více energie, lepší spánek, kila dolů, nebo u kuřáků omezení kouření, které si do nealko-výzvy také často dávají. Tělo i mysl výrazně zregeneruje. Z našich dat dále plyne, že ještě po roce od konce Sucháče si umírněnou spotřebu drží až 48 % registrovaných účastníků.

Zdroj: Youtube

Když Suchej únor úspěšně absolvujeme, jak s konzumací alkoholu dále postupovat? Samozřejmě ideální by bylo, kdybychom abstinovali dále… ale lze měsíční abstinenci využít ke stanovení "nového" pro zdraví méně závadného popíjení alkoholu?

Ono se to děje vesměs přirozeně, protože "Sušičům" střízlivost zachutná. V tom je aura Sucháče výjimečná. Myslím, že se dá ke kampani dobře připojit a vyzkoušet si měsíční abstinenci i s velkou podporu tisíců lidí kolem vás. Třeba v naší FB skupině, kde aktivní Sušiči svoje zkušenosti, útrapy a radosti sdílí…

A pokud měsícem "proplují", odchází většina lidí s pozitivní zkušeností. Mimo jiné si uvědomí, kolikrát pili "automaticky", aniž by vlastně chtěli, museli, potřebovali… Jen toto uvědomění udělá s člověkem velkou změnu.

Teď ke kampani… Proč je to zrovna únor? Je to kvůli tomu, že se jedná o nejkratší měsíc v roce nebo to má jinou souvislost?

Únor je sice nejkratším měsícem v roce, ale na měsíční "nepití" je pro někoho dlouhý až až. V únoru je totiž spousta plesů, masopusty atd. Každopádně únor vznikl spontánně, lednovým rozhodnutím následující měsíc nepít.

Kolik lidí se vaší výzvy každoročně účastní? Předpokládám, že počty měsíčních absitnentů každým rokem narůstají…

Zatím se nám dařilo každoročně růst, a podle dat agentury Nielsen, která nám zpracovává průzkum trhu, jsme byli v roce 2023 na cca 13 % dospělé populace, což míří k 900 000 Sušičům. Registrovaných je na našich stránkách samozřejmě výrazně méně, ale snažíme se lidi co nejvíce motivovat. I proto je letošní "startovné" symbolických 29 korun.

Jaká je nejčastější motivace účastníků?

Jsou to určitě již zmíněné benefity, ale hodně často se nám objevují i vztahové motivace. Alkohol v ČR negativně postihuje každého 7. dospělého, což je obrovský nápor na vztahy, rodinné soužití, zdraví, finance… "Sucháč" může být skvělým odrazovým můstkem pro to začít se svojí situací něco dělat. I proto se snažíme, aby byl Suchej únor co nejvíc pozitivní a motivující. Aby byl za odměnu, a ne za trest. A aby si „Sušiči“ dali na konci pašáka a ne panáka."

Zdroje: www.suchejunor.cz

Petr Freimann, Suchej únor z. ú.