Těhotenství a vegetariánství

Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda lze mít v těhotenství vegetariánskou stravu, popřípadě jen ryby?
Odpovídá Alena Vídeňská:

Dobrý den,
 
děkuji za Váš dotaz. Nevidím problém v tom, být v těhotenství vegetarián, ale raději bych se ještě poradila se svým lékařem.
 
Nezapomínejte ale, že maso je důležitým zdrojem bílkovin a vitaminu B12. Proto se ve Vaší stravě zaměřte na dostatečný přísun bílkovin a právě tohoto vitaminu. Příjem bílkovin v těhotenství může stoupnout až o 15–20 %, proto maso „nahrazujte“ potravinami s dostatečným množstvím tohoto makronutrientu (kysané mléčné výrobky, quinoa, vejce atd.). Konzumovat můžete i proteinové nápoje, které mohou i těhotné ženy. Neopomíjejte ani přísun železa a zinku. Někdy se vyplatí investovat i do kvalitních doplňků stravy. 
 
Stravu se snažte mít co nejvíce pestrou a zdravou. Konzumovat ořechy, semena, zeleninu, ovoce, dostatek obilovin a luštěnin, mléčných výrobků. Dbejte na kvalitu potravin. 
 
Pro správné vstřebání esenciálních mastných kyselin kombinujte ve stravě obiloviny a luštěniny. 
 
Přeji krásný den.

Máte dotaz?
Napište nám do odborné poradny

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.