Jakou meditaci zvolit pro lepší spánek a energii?

Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně zdraví. Jaký druh meditace zvolit při problémech se spánkem, únavou. Mám asi nějaký problém s nějakou ženou… levá strana těla si nachází zdravotní problémy a mě to dost vysiluje. Předem děkuji za názor a přeji krásný víkend:) Alča
Odpovídá Zuzana Klingrová:

Pokud máte problémy se spánkem, pak meditace a dechové techniky jsou správnou cestou, avšak je také třeba upravit svoji životosprávu před spaním. Jezte nejpozději dvě hodiny před spaním, napijte se naposledy hodinu před spaním. Hodinu před spaním již nepoužívejte telefon, vyhněte se sledování televize i čtení a touto dobou můžete zařadit dechové techniky – nádí šódhana, sama vritti nebo savitrí pránajámu v poměru 4 : 2 : 4 : 2 nebo 6 : 3 : 6 : 3. Volba meditace spíše vychází z toho, jaká jste predominantní ájurvédská dóša. Určitě vždy můžete zvolit základní techniku, pozorování toku dechu. Začněte tím, že budete vnímat s nádechem chlad na špičce nosu a s výdechem teplo. Zkuste do své praxe zařadit pravidelně jóga nidru. Jedním z hlavních přínosů jógového spánku – jóga nidry – je silný, hluboký odpočinek, zklidnění nervového systému, odstranění následků stresu i hlubší práce s krátkodobou a dlouhodobou pamětí.

Máte dotaz?
Napište nám do odborné poradny

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.