Jak zvýšit příjem bílkovin?

Dobrý den, pro zvýšení příjmu bílkovin uvažují o proteinovém nápoji. Zajímalo by mě kdy a jak často pít proteinový nápoj. Děkuji.
Odpovídá Alena Vídeňská:

Dobrý den,

 

děkuji za Váš dotaz.

Proteinový nápoj je ideální pít v době po tréninku, případně se dá použít i jako náhrada svačiny. Protein můžete přidávat i do obilných kaší, nebo smoothie a navýšit tak denní množství přijatých bílkovin. Vždy ale dodržujte doporučenou denní dávku, kterou naleznete na balení vašeho proteinového nápoje.

 

Proteiny existují  živočišné, tzv. syrovátkové, které dělíme do tří skupin: 

Syrovátkový koncentrát - vhodný pro běžnou populaci, s obsahem bílkovin 70-80%

Syrovátkový izolát - s obsahem bílkovin 90-95%, který obsahuje méně sacharidů a je vhodnější spíše k redukci hmotnosti

Syrovátkový hydrolyzát s obsahem bílkovin 80-90%, vhodný spíše pro nabírání

 

Vám bych z této škály doporučila první možnost, tj. syrovátkový koncentrát.

 

Dále existují rostlinné proteiny, např. konopný, rýžový, vícesložkové, atd. Ty mají ale většinou vyšší podíl sacharidů a menší podíl bílkovin oproti živočišným proteinům. Hodí se ale skvěle do různých smoothie a můžou tak být skvělou volbou, pokud si chcete zpestřit svůj jídelníček a nechcete konzumovat tolik živočišných produktů.

 

Ideální volbou pro běžného konzumenta tedy může být kombinace jak živočišného, tak rostlinného proteinu. Živočišný po tréninku, rostlinný jako náhrada svačiny. 

 

Přeji pěkný den.

Máte dotaz?
Napište nám do odborné poradny

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.