Jak rozhýbat napadenou páteř boreliózou

Dobrý den, mohu poprosit o radu, jak rozhýbat napadenou páteř boreliózou? Jaké je pro mě vhodné cvičení? Moc děkuji. Lenka
Odpovídá Alena Vídeňská:

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz.
Ohledně cvičení při tomto onemocnění bych se jistě nejprve poradila s ošetřujícím lékařem, zda cvičení doporučuje. 
 
Jelikož je takto na dálku těžké odhadnout, jaké cviky můžete a nesmíte, zvolila bych na začátek lehkou formu protahování, zaměřeného na celá záda (od krční až po bederní páteř), a poté, pokud se budete cítit lépe, bych přidala i posilování zádových svalů a středu těla. 
 
Z protahovacích cviků můžete vyzkoušet:
Protažení krční páteře 
Předklony hlavy k hrudníku s mírným tlakem dlaní v oblasti temene.
Předklony hlavy s pohledem směřujícím do podpaží s mírným tlakem dlaní v oblasti temene.
 
Protažení hrudní páteře
Tzv. kulatá záda: vsedě na židli předpažit ruce, lopatky co nejvíce od sebe vzdálit, bradu přitahovat k hrudníku.
 
Protažení bederní páteře
Cvik proveďte vsedě na židli. Posaďte se více na kraj židle, chodidla jsou pevně opřená do země. Vytočte se za opěradlem židle a snažte se ho chytit oběma rukama. Opakujte na obě strany.
 
Cvik proveďte vsedě na židli. Posaďte se více na kraj židle. V této pozici zkuste s výdechem pánev podsadit, tj. tlačit stydkou kostí co nejvíce dopředu, s nádechem naopak tlačte pánev dozadu a prohýbejte se v bedrech.
 
V každé pozici vydržte 10 vteřin, několikrát zopakujte. Cviky jsou vhodné provádět každý den.
 
 
Cvičební videa na posílení zádových svalů:

CVIČENÍ PRO ROVNÁ ZÁDA

 

Cvičební videa na střed těla a protažení zad:

POSÍLENÍ STŘEDU TĚLA BEZ ZATÍŽENÍ KOLEN 1

POSÍLENÍ STŘEDU TĚLA BEZ ZATÍŽENÍ KOLEN 2

POSÍLENÍ STŘEDU TĚLA BEZ ZATÍŽENÍ KOLEN 3
 
Mějte prosím na paměti, že se jedná o obecné rady. Cvičení by mělo vždy být uzpůsobeno aktuálnímu stavu pacienta. Zkušený trenér Vám jistě poradí další cviky na osobním setkání po provedení svalové diagnostiky.

Máte dotaz?
Napište nám do odborné poradny

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.