Cvičení pro přetížené ruce z práce na počítači

Dobrý den, mám přetížené předloktí a ruce z prace na počítači. Ruce mě občas bolí, trnou a ztrácím v nich sílu. Jaké cviky jsou vhodné na tyto potíže?
Odpovídá Alena Vídeňská:

Dobrý den, 

děkuji za Váš dotaz. Určitě bych se poradila s Vaším lékařem, zda se nebude jednat o nějaké onemocnění, např. karpální tunely. Tyto příznaky, které uvádíte, by mohly s tímto onemocněním souviset.

Doporučila bych Vám protahování předloktí, bicepsů a prsních svalů. 

Předloktí:

Protáhnete ideálně tak, že si sednete na zem do pozice kočky (na všechny čtyři):

1) Ruce položíte dlaněmi na zem, prsty směřují vpřed, lokty jsou mírně pokrčené. S výdechem přeneste váhu jemně více dopředu, ale dlaně zůstávají stále opřené celou plochou v zemi. V této pozici byste měla cítit tah v předloktí. Vydržte 10 vteřin a prodýchejte. Několikrát zopakujte

2) Ruce položíte na zem hřbetem dlaně, prsty směřují ke kolenům. Lokty by měly být jen lehce pokrčené. V této pozici zůstaňte a prodýchejte, alespoň 10 vteřin. 

Dále vyzkoušejte naše cvičení zaměřené na protažení celého předloktí:

KARPÁLNÍ TUNEL

Bicepsy a prsní sval:

Sedněte si na židli, neopírejte se o opěradlo, ale zůstaňte pěkně vzpřímená. Ruce rozpažte do stran. Dlaně přetočte směrem ke stropu a natažené ruce pomalu více táhněte směrem dozadu, lopatky se mírně stahují k sobě. V této pozici vydržte 10 vteřin, prodýchejte a zopakujte. 

Prsní sval:

Sedněte si na židli, zadečkem více ke kraji židli. Nataženýma rukama chyťte opěradlo židle a tělo tlačte co nejvíce vpřed, hrudník otevřete. Vydržte 10 vteřin, prodýchejte a zopakujte. 

Při dlouhém sezení u PC můžete vyzkoušet toto protahovací cvičení na židli:

CVIČENÍ NA ŽIDLI PŘI DLOUHÉM SEZENÍ

 

Děkuji a pěkný den!

Máte dotaz?
Napište nám do odborné poradny

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.