Co cvičit při bolestech v oblasti bederní páteře

Dobrý den, mám předplacené roční kondiční cvičení a prosím o návrh postupu cvičen s ohledem na mé potíže. Jsou tu jisté obavy jak a co cvičit. Problémy jsou bolesti v oblasti bederní páteře po ulehnutí -ležící poloha na zádech při níž jsem ani nemohl bolestí usnout po infuzi se bolesti zmírnily. Před 5 měsíci Při vstávání je problém se narovnat a nějakou dobu trvá než to rozchodím. Bolesti v bedrech kolem pátého obratle do pravého kýčle někdy vlevo někdy uprostřed někdy vystřeluje vzadu do stehen a lýtek někdy bolí při sednutí někdy nebolí vůbec někdy při dlouhém stání. Bolest je středně silná, ale chronická. Občas silné bolestivé lupnutí např. při ohnutí a pootočení. Obtížné uvolnuji zádové svalstvo. kolem pátého obratle. M. rezonance vykazuje zúžený prostor mezi ploténkou a obratlem. Zlomenina křížového štítu-náraz zadkem do překážky při paraglajdingu. Cvičil jsem Smíška,ale bylo mi řečeno ,že v mém případě to není nejvhodnější cvičení, že každý tento cvik začíná předklonem. Jak tedy postupovat a co cvičit? děkuji Karel
Odpovídá David Heneberg:

Milý Karle,

moc vám děkuji za dotaz. Z toho, co píšete je patrné, že jste toho dost vyzkoušel a moc vám to nepomohlo.  Není mi úplně jasné, jak na tom jste právě TEĎ - tedy s bolestmi i pohybem, jestli máte nějakou "úlevovou" polohu a také, jaká je vaše zakázka. Chcete se zbavit bolesti nebo chcete zvyšovat kondici v případě, že jste se "smířil" s přítomností určité míry bolesti...? Podle toho, co píšete, jste asi velmi "aktivní, adrenalinový" typ. Kolik je vám let a jakým způsobem používáte tělo při práci? 

 

Ve vašem případě bych vřele doporučoval návštěvu Fyzioterapeuta a vytvoření plánu, jehož součástí může velmi dobře být vaše vlastní cvičení podle WEBU KONDICE, která jsou velmi kvalitní. V případě, že máte zájem, tak mě napište, abyste svou motivaci ke vlastnímu cvičení neztratil během "čekání na schůzku z odborníkem". 

V případě zájmu můžete velmi jemně vyzkoušet má CVIČENÍ NA UVOLNĚNÍ PÁTEŘE, avšak jemně, opatrně, bez překonávání bolesti. V případě, že by se po cvičení vaše situace "zhoršovala", tak cvičit přestaňte.

Přeji aby vám vaše bolest ukázala cestu dál a držím vám palce.

David Heneberg

 

Máte dotaz?
Napište nám do odborné poradny

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.