Během života naše nohy ujdou tolik kilometrů, že by to vydalo na čtyři cesty kolem zeměkoule. I proto si zaslouží svůj díl každodenní péče, a to nejen v létě, kdy jsou vidět. Budete-li je poctivě promazávat, zatvrdlou kůži a otlaky budete znát tak maximálně z doslechu. Ideální načasování je těsně před tím, než půjdete spát. Krém tak bude mít dostatek času na to, aby se vstřebal, a nohy už před sebou budou mít jenom dlouhý odpočinek. Večerní rituál je nejlepší začít uvolňující koupelí, do které kápnete trochu rozmarýnového esenciálního oleje.

Zdroj: Youtube

Stejně tak ale můžete nohy osvěžit chladnou sprchou směrem od chodidel vzhůru. To doporučujeme zvlášť v případě, že v nohách večer cítíte nepříjemnou tíhu. Koupel či sprcha nohy příjemně uvolní a prokrví, takže budou lépe připravené na dávku krému. Ten nanášejte jemnými krouživými pohyby a nezapomeňte při tom na žádný prst. V unavených chodidlech tak nejen rozproudíte krev, ale zároveň do nich důkladně zapracujete všechny výživné látky. Chcete-li účinek krému zvýšit, natáhněte si jednou týdně na promazané nohy bavlněné ponožky a spěte v nich až do rána. Dávku péče ovšem můžete nohám dopřát i ráno. A my to zvlášť teď v létě vřele doporučujeme. Nejlepší jsou na to krémy s gelovými texturami, protože se okamžitě vstřebávají, takže se můžete vzápětí obouvat. Navíc příjemně chladí a většina z nich také osvěžuje a bojuje proti zápachu

Co mám dělat, když mám oteklé nohy?

Trápí-li vás zatvrdlá kůže či popraskané paty, hledejte ve svém krému ureu, bambucké máslo či podíl výživných přírodních olejů – vaše nohy to určitě ocení. Obsahuje-li krém opravdu vydatnou porci výživných a zvláčňujících látek, výrobce se tím obvykle rád pochlubí už v samotném názvu krému nebo na nápadném místě na obalu. Jinak se řiďte etiketou: čím dřív je výživná látka ve složení uvedena, tím víc jí přípravek obsahuje. Chcete-li v první řadě osvěžit unavené nohy, sáhněte po lehčích gelových texturách. Často v nich najdete chladivý mentol, který nohy spolehlivě vzpruží.

Na své nohy myslete i v případě, že vás čeká dlouhé cestování a s ním spojené sezení. „Statické sezení i několik hodin ve stísněném prostoru je náročné především pro dolní končetiny, které bolestivě tuhnou a otékají. Kvůli dlouhému nepřerušovanému sezení se může navíc ozvat bolest v kostrči,“ upozorňuje hlavní fyzioterapeutka pražské FYZIOkliniky Iva Bílková. Trpíte-li na otékání dolních končetin, zvažte pořízení kompresních podkolenek. V letadle i autobuse, pokud je to jen trochu možné, vstávejte alespoň co hodinu a projděte se v uličce. Zacvičit si může i vsedě na svém místě. „Proti otokům nohou je velmi účinná cévní gymnastika. Nepotřebujete pro ni ani mnoho prostoru. Vsedě opřete chodidla o zem a střídavě je stavte na paty a co nejvýše na špičky. Udržujte svižné tempo a můžete i střídat polohy – jedna noha na špičce, druhá na patě a naopak,“ radí Bílková.

Zdroj: