První pozice, kterou Pozdrav slunci obsahuje, se nazývá Tadasana neboli pozice hory. Tuto pozici začínáme stoje, nohy jsou vedle sebe, ruce jsou podél těla a páteř je natažená. Následuje pozice Urdhva Hastasana, kdy se ruce zvedají nad hlavu a natahují se vzhůru. Poté následuje pozice Uttanasana, kdy se tělo sklání dopředu a ruce se snaží dosáhnout na zem. Následuje pozice Ardha Uttanasana, kdy se tělo narovnává, ale ruce zůstávají na zemi.

Zdroj: Youtube

Další pozice se nazývá Plank neboli pozice prkna, kdy jsou ruce položené na zemi a tělo je natažené jako při klasickém prkně. Následuje pozice Chaturanga Dandasana, kdy se tělo spouští dolů, ruce jsou u těla a lokty směřují dozadu. Poté následuje pozice Urdhva Mukha Svanasana, kdy se tělo zdvihne nahoru a hlava se otáčí směrem nahoru. Poslední pozice se nazývá Adho Mukha Svanasana, kdy se tělo vytvoří do podoby písmene V a hlava se dívá směrem dolů.

Pozdrav slunci má mnoho zdravotních benefitů pro tělo

Pravidelné cvičení této sady cviků může přinést uvolnění napětí v těle, zlepšit flexibilitu a sílu svalů, zlepšit držení těla a pomoci při boji s úzkostí a depresemi. Pozdrav slunci také pomáhá stimulovat a zlepšovat trávení, dýchání a krevní oběh.

Pro koho je cvičení vhodné?

Pozdrav slunci je vhodný pro každého, kdo hledá způsob, jak se uvolnit a zlepšit své zdraví. Je však důležité si uvědomit, že jóga je individuální záležitost a že byste měli cvičit v souladu s vašimi schopnostmi a omezeními. Pokud máte nějaké zdravotní problémy, měli byste se poradit se svým lékařem, zda je pro vás Pozdrav slunci vhodný.

Kdy je nejlepší cvičit Pozdrav slunci?

Nejlepší doba pro cvičení Pozdravu slunce je ráno, protože pomáhá probudit tělo a nastavit pozitivní tón pro zbytek dne. Může se cvičit kdykoliv během dne, ale je důležité se ujistit, že máte prázdný žaludek a že jste dostatečně odpočatí.

Zdroj: