1. Káva

Káva (kofein) sama o sobě není nepřítelem pro naše zdraví ani pro naší dietu, dokonce můžete z kofeinu čerpat mnoho zdravotních benefitů. Zabiják ve formě kávy jsou "lattéčka", "kapučínka", ledové kávy nebo kávy s cukrem a mlékem. Častokrát si pečlivě hlídáme stravu, vyhýbáme se nezdravým a tučným potravinám, ale zapomínáme na teplé nápoje, které pijeme (stejné platí u slazených čajů).

2. Nápoje

Druhým skrytým zabijákem jsou slazené nápoje. Coca Cola, Fanta, Sprite, ale také ovocné džusy a především alkohol jsou plné cukru. Pokud potřebujete sladký, chlazený nápoj, skvělou variantou jsou zero nápoje (s nulovým obsahem cukru), které jsou sladké, chuťově srovnatelné s běžnými slazenými nápoji, ale slazené pouze malým množstvím umělých sladidel (které v malé míře tělu neublíží).

3. Omáčky a dochucovadla

Omáčky a různá dochucovadla jsou běžně s přidaným cukrem. Například kečup, který v pouhých 15 ml obsahuje lžičku cukru. Také chilli omáčky, sladkokyselé omáčky, dresingové zálivky, barbecue omáčky a další mají ve svém složení nepřehlédnutelné množství cukru. Vybírejte takové omáčky a dochucovadla, které neobsahují cukr žádný. Například běžná hořčice je téměř bez kalorií. Existují na trhu také "zero toppingy", které Vám omáčky vynahradí.

4. Sushi

Sushi je považováno za zdravou potravinu (opravdu se řadí mezi zdravější varianty pokrmů), obsahuje však také přidaný cukr, který se skrývá v rýži. K sushi se navíc přidávají již zmiňované omáčky a dochucovadla, které množství cukru ještě lehce zvýší.

5. Konzervy s ovocem a zeleninou

Zeleninu a ovoce považujeme (správně) za zdravé suroviny a potraviny, proto je pro mnohé možná překvapením, že do sterilizovaných konzerv s ovocem a zeleninou se přidává cukr, který zlepšuje chuť a prodlužuje trvanlivost výrobku. Místo používání konzervovaného ovoce a zeleniny dejte přednost čerstvé, která obsahuje navíc velké množství vitamínů a minerálů.

6. Proteinové tyčinky

Proteinové tyčinky jsou brané jako zdravá fitness potravina, která naší dietě nemůže ublížit. Na trhu existuje celá řada různých tyčinek různých příchutí a jsou mezi nimi i kvalitní s nízkým obsahem cukrů a tuků, ovšem převažuje množství těch nezdravých, které jsou plné cukrů a nezdravých tuků. Při výběru dbejte na složení a nenechte se zlákat klamavou reklamou slibující zaručené výsledky.