Bohužel tyto věci v zrcadle nikdy neuvidíte, můžete je pouze pocítit a když se tak stane, namotivuje vás to k tomu, abyste pokračovali v tom, co děláte, abyste pohyb brali jako součást vašeho života, který bude prospěšný především pro vaše zdraví.

V dnešním článku vám řekneme o výhodách cvičení, které v zrcadle nikdy neuvidíte, ale vaše tělo vám za ně poděkuje.

Posílení imunitního systému

Není žádným tajemstvím, že cvičení posiluje imunitní systém. Pravidelné cvičení a celkový pohyb podporuje správnou cirkulaci, což umožňuje imunitním buňkám pohybovat se volněji a dělat svou práci efektivněji, pokud se v těle objeví nepřátelské bakterie.

Prevence nemocí a chorob

Jakákoliv fyzická aktivita bojuje proti vzniku srdečních chorob, a to bez ohledu na to, jaká je vaše aktuální váha. Pravidelné cvičení pomáhá udržovat cirkulaci krve a snižuje tak riziko kardiovaskulárních chorob. Můžete tím předejít zdravotním problémům jako je mrtvice, cukrovka, rakovina či vysoký krevní tlak.

Zdraví mozku

Cvičení prospívá správné funkci a zdraví mozku hned několika způsoby. Pohybové aktivity a kardiovaskulární cvičení vytváří nové mozkové buňky, které se podílí na zlepšení výkonu mozku. Zabraňují také kognitivnímu úbytku a ztrátě paměti. Krom toho fyzická aktivita podporuje duševní rovnováhu a zlepšuje kreativitu.

Zlepšení spánku

Cvičení pomůže všem, kteří mívají problém se spánkem. Fyzická aktivita zvyšuje tělesnou teplotu a díky tomu má uklidňující účinky na mysl. Podílí se i na zvýšení času hlubokého spánku, což umožní kvalitnější spánek.

Duševní pohoda a snížení stresu

Je vědecky prokázáno, že cvičení zlepšuje náladu a snižuje příznaky depresí a úzkostí. Za tím stojí chemická látka, kterou produkuje mozek v podobě endorfinů neboli hormonů štěstí, které vyvolávají pocit euforie. Dále se podílí na snižování stresu, který je součástí našich každodenních životů. Většina lékařů doporučuje všem lidem, které trápí psychická nerovnováha zařadit alespoň mírnou fyzickou aktivitu. Shodují se na tom, že často to bývá lepší volba než ihned nasazovat léky.

Zlepšení sexuálního života

Pravidelná fyzická aktivita dokáže zlepšit náladu a také dodat potřebnou dávku energie. To ale není vše, protože fyzická aktivita zvyšuje libido u žen a u mužů eliminuje problémy s erektilní dysfunkcí.