Spousta lidí má dojem, že pokud tréninku a cvičení nemohou dát 100 %, nemá to cenu. Není to pravda. I tréninky dvakrát týdně jsou lepší než žádné.

Jaký typ tréninku zvolit?

Pokud opravdu nemáte čas cvičit vícekrát než dvakrát do týdne, je nutné zvolit tomu odpovídající trénink. Bude zbytečné cvičit každou partii zvlášť. Pro růst a zpevnění svalů je důležité procvičit svalovou partii nejlépe vícekrát do týdne. Proto v tomto případě bude nejlepší cvičit tréninky celého těla neboli full body.

Full body

Díky tréninku celého těla zvládnete procvičit každou svalovou partii dvakrát do týdne. Je vhodná nejen pro začátečníky, ale také pro jedince, kteří mají méně času.

U této metody je důležité vyčerpat daný sval jedním až dvěma cviky. Začátečníci a lidé, kteří jdou poprvé na silový trénink, uvidí výsledky i bez větší znalosti svalového přetížení a zacílení určitých svalů. Pro pokročilejší bude důležité vyčerpat svaly a správně sestavit trénink.

Ostatní dny

Pokud vám jde také o shození nadbytečných kilogramů, bude důležitý pohyb i během ostatních dní. Nemusíte hodiny trávit na kardiu nebo během. Zkuste se přirozeně více hýbat. Choďte více pěšky, uklízejte, věnujte se ručním pracím. I maličkosti mohou ve výsledku pomoci.

Změňte své nastavení

Uvidíte, že zpočátku možná budete mít pocit, že opravdu nestíháte více tréninků než dva do týdne. S postupem času se však ze cvičení může stát závislost a změní se také vaše priority. Změníte své nastavení a možná zvládnete vstát o hodinu dříve, abyste stihli odjet trénink a začít lépe den.