Nepřítel hubnutí číslo jedna – stres

Stres u mnoha lidí spouští špatné stravování a následné tloustnutí.
Co kdyby vám někdo řekl, že příčinou toho, proč nemůžete shodit ta zatrápená kila navíc, je stres? Nezaplacené účty, náročná práce, ucpané silnice, zlobivé děti, toxické emoce, dokonce i vyčerpávající intenzivní cvičení a spousta dalších každodenních maličkostí mohou být příčinou stresu. Snažíme se zvládnout všechno. Jenže toho všeho je zkrátka příliš.

Jak se tloustne po stresu

Podle ájurvédy naše trávení nezpracovává jen to, co sníme, ale i vše, co každý den prožíváme… tedy všechny události, naše emoce, pocity a myšlenky, které nás provází každým dnem. A tuto starobylou moudrost potvrzuje neurověda. Podle ní je stres fyziologická reakce, kterou tělo spustí, když se cítí v ohrožení. Zrychlí se nám srdeční tep, krev z trávicích orgánů se přesune do svalů, čímž se sníží kapacity trávení, mozek vyšle signál do nadledvinek a ty vyplavují stresové hormony – adrenalin, noradrenalin, kortizol. Právě poslední zmíněný může za to, že se nám začnou odbourávat svaly, které se tak pracně v posilovně snažíme budovat, a tuk se začne ukládat do nejméně populárních partií – břicha a zadečku. Navíc stres zvyšuje inzulinovou rezistenci, takže z dlouhodobého hlediska dokáže pěkně zamávat s cukrovkou. Tohle všechno činí hubnutí zcela nemožným. Snažíme-li se ve stresu hubnout, jdeme proti přirozenosti lidského těla a už tak vystresovanému organismu navíc vytváříme ještě další stres navíc.

Jak z toho ven?

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.