Nedovolte pondělním depkám, aby bojkotovaly vaše hubnutí

Nedovolte pondělním depkám, aby bojkotovaly vaše hubnutí
Za rizikové dny se v porušení jídelníčku a tréninkového režimu obecně považují ty víkendové, ale pozor na pondělí – to je překvapivě velkým strašákem, když přijde řeč na dodržení zdravého životního stylu.

A na vině jsou většinou tzv. pondělní depky – stavy skleslosti a letargie, s kterými první den v týdnu řada z nás vylézá z postele. Po příjemném víkendu totiž přichází zlom, často lavina povinností a s ní spojený stres. Není divu, že se nám do něčeho takového vůbec nechce. A nikdo se nemůže divit, když si pak po obědě dopřejeme zákusek, nestihneme odpolední trénink a večer k televizi rozděláme sáček chipsů.

Co s tím?

Především se snažte intenzitu pondělních depresí redukovat. V tom vám pomůže:

DOSTATEK SPÁNKU

Zvláště v noci z neděle na pondělí byste se měli dobře vyspat. Ideální je chodit spát a vstávat stále v přibližně stejnou dobu. Realita ovšem bývá jiná. Po prohýřeném víkendu není lehké se v pondělí ráno zvednout z postele. Jestliže vás pondělní depky sužují opravdu hodně, snažte se upravit i svůj víkendový program.

NEDĚLNÍ PŘÍPRAVA

Je samozřejmě žádoucí, abyste víkend plně využili k odpočinku, ale pokud před sebou máte hodně náročný týden, není vůbec na škodu věnovat v neděli k večeru půl hodinky naplánování úkolů na další týden. Budete mít jistotu, že vás to v pondělí po ránu nezavalí.

KLIDNÉ PONDĚLÍ

Vyhýbejte se plánování náročných schůzek a úkolů hned na pondělí. Samozřejmě to není vždycky možné, ale využijte maximum příležitostí k tomu, aby vaše pondělky nebyly příliš hektické.

POZOR NA SYNDROM VYHOŘENÍ

Jestli se vám pondělní depky protahují až do středy, zkuste se zamyslet nad tím, zda je pro vás vaše práce stále dostatečně motivující. Pokud máte pocit, že jsou na vás kladeny nadměrné požadavky, objevují se u vás příznaky úzkosti či deprese, může se jednat o mnohem hlubší problém, který by si zasloužil řešení s odborníkem.

MĚJTE SE NA CO TĚŠIT

Plánujte si pondělky tak, aby vás vždycky čekalo něco příjemného, i kdyby to měla být úplná maličkost. Kupte si ráno velkou kávu v oblíbené kavárně, nachystejte si k obědu jídlo, na které se vždycky těšíte, zkrátka a dobře udělejte si radost.

 

Všechny tyhle rady jsou samozřejmě aplikovatelné na jakýkoli den v týdnu. Pondělí je hlavním tématem článku proto, že představuje pro spoustu lidí den náročný, nepopulární a rizikový z pohledu dodržení pravidel. Na otázku, kdy nejčastěji porušíte dietu, tréninkový program či prostě zajetý režim, čekejte tři nejčastější odpovědi: o víkendu, o dovolené a… v pondělí.

Přitom pondělí představuje ještě jedno značné riziko – coby první den v týdnu určuje tempo a charakter celého nadcházejícího týdne. Snadno se tedy stane, že když si dáte koblihu ke kávě v pondělí, neodoláte ani ve středu, ve čtvrtek si řeknete, že tenhle týden už je stejně ztracený, a nechtějte vědět, co se bude dít v sobotu.

Nenechte se tedy pondělkem zaskočit, připravte se na něj, předejděte obvyklým léčkám a prokličkujte úskalími tohoto náročného dne tak, abyste v neděli mohli celý týden zhodnotit jako úspěšný.
 

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.