Mýty o lokálním hubnutí! Co je pravda a co naprostý výmysl?

Mýty o lokálním hubnutí! Co je pravda a co naprostý výmysl?
Co kdyby se figura dala v reálu tvarovat stejně jako pomocí grafických programů? Jednoduše někde uberete, jinde trochu přidáte. Ideálně s možností kliknout na „delší nohy“.

Praxe je taková, že nežijeme (zatím) ve virtuálním světě, který může obejít přírodní zákony. Ať se nám to líbí nebo ne, podléháme svým genetickým vlohám, přirozeným pochodům těla a také – proč si to nepřiznat – zlozvykům. To jsou ve většině případů hlavní viníci v kauze: „Proč nejsem hubenější?“

A potažmo nám odpoví i na často podkládanou otázku, jestli je možné zaměřit hubnutí, tedy úbytek tuku, na určité části těla.

NEMÁME KONTROLU NAD TÍM, Z KTERÝCH PARTIÍ TUK SPALUJEME

Bylo by zbytečné chodit kolem horké kaše. Věřte, že vědci problematiku lokálního hubnutí sledovali dlouho a pečlivě. Jejich verdikt byl bezpochyby s napětím očekávaný, ovšem nikoliv potěšující.

Chtít po lidském těle, aby odbouralo tuk jen z určité svojí části, je stejné, jako ubrat z naplněné vany jeden hrnek v pravém zadním rohu. Tohle přirovnání vysvětluje celou záležitost zcela dokonale. Tak, jak snížíte celkovou hladinu vody, pokud jí část odeberete, zredukujete i množství tuku v celém těle.

Neplatí tedy často propagované teorie, že když budete zařazovat stovky opakování cviku na břicho, zhubnete v pase.

 

NE, NENÍ TO VŮBEC SPRAVEDLIVÉ…

…protože tuk se v těle neukládá rovnoměrně. Pohlaví, věk, genetika i životní styl sehrají svou roli v tom, kde se bude nadbytečného tuku hromadit nejvíce. Ženy si tak nejčastěji stěžují na stehna, boky a zadek. Muži by rádi zhubli přes břicho.

Hubnout ale budete pouze za předpokladu, že vytvoříte kalorický deficit, tzn. budete vydávat více energie než přijímat.

V takovém případě tělo musí využívat jako zdroj energie svoje vlastní zásoby, tzn. že za vhodných podmínek sáhne po energii uložené v tukových buňkách. A neplatí pravidlo, že při cvičení nohou se odbourává tuk uložený v těchto partiích. Konkrétním cvikem sice stimulujete určitou svalovou skupinu, ale „neodsajete“ z ní více tuku jen proto, že ji právě procvičujete.

 

JAK ODBOURÁVÁNÍ TUKU PODPOŘIT

Kromě již zmiňovaného kalorického deficitu může přiložit ruku k dílu:

  • fyzická aktivita (ideálně kombinace posilovacího tréninku a aerobní aktivity);
  • redukce stresu (divili byste se, kolik nadbytečných kilogramů má na svědomí právě stres);
  • kvalitní spánek.

 

NESNAŽTE SE O LOKÁLNÍ HUBNUTÍ ALE O CÍLENÉ TVAROVÁNÍ

Nejspíš v tuhle chvíli není třeba nikoho přesvědčovat, že „trochu zhubnout jen přes zadek“ vlastně nejde. Co je ale rozhodně reálné, to je tvarování, zpevňování a celkově vylepšení jednotlivých partií.

Toho dosáhnete vhodnou pohybovou aktivitou a zabijete tak hned několik much jednou ranou:

  • posílíte svaly a daná partie budete vypadat mnohem lépe;
  • zpevněný, vypracovaný sval je energeticky aktivní tkáň, díky níž spotřebováváte více energie, i když jste zrovna v klidu.

 

Tajemství štíhlé postavy nehledejte ve speciálních postupech a zázračných pilulkách, najdete ho v pravidelném posilování i v kuchyni.

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.