Jednoduché tipy, jak si zrychlit metabolismus

Tipy, jak zrychlit metabolismus a zhubnout
Zdroj: Pressmaster / Shutterstock.com
Metabolismus si můžete představit jako oheň. Když se naučíte o něj dobře starat, přikládat tak akorát v pravidelných intervalech, bude přiměřeně hořet. Zajistíte si tak optimální spalování i váhu. Myslete ale na to, že svou roli hraje i váš životní styl, míra stresu nebo třeba nálada.

Metabolismus si můžete představit jako oheň. Když se naučíte o něj dobře starat, přikládat tak akorát v pravidelných intervalech, bude přiměřeně hořet. Zajistíte si tak optimální spalování i váhu. Myslete ale na to, že svou roli hraje i váš životní styl, míra stresu nebo třeba nálada. 

Naučte se ‚vypnout‘ 

Ve stresu naše tělo ukládá tuk. Tento mechanismus se u nás vyvinul evolucí a pomáhal nám zajistit přežití v těžkých dobách. Pokud se dostaneme do stresu, v první fázi hubneme, protože náš organismus v nebezpečí sahá do energetických rezerv. Trvá-li ale zátěž příliš dlouho, tělo tenhle proces zastaví a energii naopak začne střádat. Kdo tedy žije v dlouhodobém stresu, tomu se trápení s kily navíc nevyhne. Proto je důležité naučit se vypnout a od stresu se odstřihnout. Jakákoli aktivita, která vám k tomu pomůže, příznivě reguluje váš vnitřní oheň. Může to být zahrádkaření, zpěv, malování, tanec, chůze v lese, masáž, milování, hraní na hudební nástroj nebo cokoli, co vás opravdu baví a umožní vám to zapomenout na starosti. 

Hýbejte se 

Když se hýbeme, přirozeně podporujeme svůj metabolismus a tím i spalování. Rozproudí se lymfa a zlepší se vylučování odpadních látek z těla. Přiměřený aerobní pohyb vyprazdňuje energetické zásoby uložené v játrech a ve svalech (jaterní a svalový glykogen). Doporučujeme svižnou chůzi s hůlkami na čerstvém vzduchu, kdy zásobujete tělo kyslíkem. Po sportu nezapomeňte na regeneraci. A s pohybem to nepřehánějte. Přespříliš fyzické aktivity je také na škodu. Zvedá se tím hladina stresového hormonu kortizolu, tělo v panice ukládá tuky a vy hubnout nebudete. 

Omezte chemii

E-kniha Zdravé hubnutí uvádí, že žena používající 15 kosmetických přípravků denně, na sebe nechá v průměru působit 150 chemických látek. K tomu si přičtěte pesticidy z průmyslově pěstované zeleniny, obilí, konvenčního masa, drogerie v domácnosti (prací prášky a čisticí prostředky), parfémů, zubních past a plastů. Vzniká koktejlový efekt, kdy průmyslově vyráběné látky (xenoestrogeny), které samostatně škodlivé nejsou, mohou dohromady narušovat hormonální rovnováhu v těle a tím i hospodaření s tukovými zásobami. Neznamená to, že byste se měla začít hystericky vyhýbat veškeré chemii. Stačí někde ubrat. Třeba začít kupovat potraviny nezatížené pesticidy nebo omezit konvenční kosmetiku. Jako zbraň proti xenoestrogenům funguje i řada potravin – brukvovitá zelenina (zelí, kapusta, květák), ořechy a semena, avokádo, česnek, kurkuma, zelená zelenina a zelený čaj.

Více rad jak nakopnout organismus, najdete v e-booku Zdravé hubnutí, který vznikl ve spolupráci s videoportálem Kondice.cz. 

Co se v knize také dozvíte?

Která dieta je vlastně ta správná?

Jak pracovat s emocemi, aby tělo neukládalo tuk

Čím se motivovat, aby nenastal jojo efekt

Příklady jídelníčku a receptů

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.