Premium obsah

„Jeden tréninkový program, prosím.“ – „V celku nebo nakrájet?“

„Jeden tréninkový program, prosím.“ – „V celku nebo nakrájet?“
Před otázkou, zda v jednom tréninku procvičit celé tělo, nebo raději jen určité svalové partie, stojí mnoho z vás, kteří jste už nasbírali trochu těch tréninkových zkušeností a rádi byste se posunuli o level výš.

Zásady úspěšného tréninku:

  • pravidelnost – nahodilé cvičení je samozřejmě lepší než gaučink, ale kvalitní výsledky od něj nečekejte, úspěch vyžaduje disciplínu.
  • trpělivost – tak jako jste kila navíc nenabrali během jednoho týdne, nemůžete se jich za tak krátkou dobu ani zbavit.
  • znalost správné techniky – korektní provedení cviků je zárukou nejen efektivního, ale také bezpečného cvičení.
  • pravidelná změna – když se tělo na tréninkový podnět adaptuje, přestává na něj reagovat žádoucím progresem, cvičební program je proto třeba obměňovat.
  • zvyšující se obtížnost – tady se právě dostáváme k milníku, kdy jednoho dne od procvičení celého těla přejdete k tzv. tréninku dělenému, v rámci něhož zapojujete vždy jen některé svalové partie. Nebo lze tuto zásadu dodržet i bez rozdělení cvičební programu?

 

Dělit či nedělit?

Loading

Předchozí z rubriky

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.