Jak se zbavit závislosti na cukru? Redukujte útrobní tuk

Obezita je nerovnováha hormonů, nikoliv kalorického příjmu.
Obezita je nerovnováha hormonů, nikoli kalorického příjmu. Abyste zredukovali útrobní tuk, nemusíte nutně držet drastické diety, ale budete muset začít něco dělat jinak. Světoznámý americký endokrinolog Robert H. Lustig radí čtyři kroky, jak přimět hormony, aby znovu pracovaly pro vás.

Redukujte inzulin: Jezte vlákninu, omezte cukr


Inzulin je hormon, který určitě znáte. Mění přebytečný cukr v krvi na tuk. Šokující? Pokud se neustále zásobujete obrovskou náloží sacharidů v podobě sladkých limonád, džusů, zákusků, bílého pečiva..., vaše tělo není schopno je využít jako okamžitý zdroj energie, a tak slinivka břišní zvýší produkci inzulinu, který přemění sacharidy na tuky a uloží je do zásob – do jater a do svalů na horší časy. Jenže co když horší časy nepřicházejí? Slinivka produkuje inzulinu víc a víc, až se časem unaví a my se ocitáme v bludném kruhu inzulinové rezistence. Máme stále hlad, pronásledují nás chutě na sladké a nezadržitelně tloustneme, naše tělo podléhá rychlému oxidačnímu stresu a buňky předčasně stárnou, hrozí nám vyšší riziko cukrovky, srdečně-cévních chorob a dalších civilizačních onemocnění. Jak se tomu bránit?

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.