Doba sacharidová: Když se tloustne po houskách

Chcete-li štíhlý pas, omezte příjem sacharidů jako jsou pečivo, těstoviny, rýže nebo sladkosti.
Bílý cukr škodí, a pokud usilujete o štíhlejší pas, je namístě ho vyřadit. Spolu s ním ale radikálně omezte i bílé pečivo, chleba, těstoviny, bílou rýži a všechny ty nadýchané koblihy, muffiny a buchty. Tělu totiž mnohdy škodí ještě více než samotný cukr.

K snídani chleba, k obědu hromada těstovin nebo bílé rýže, na svačinu dortík a sklenka slazeného džusu, k večeři obložený sendvič. K tomu si přičtěte skrytý cukr v kečupech, jogurtech, ochucených minerálkách, snídaňových cereáliích... Denně přijmeme daleko více sacharidů, než kolik naše tělo dokáže zpracovat. Náš organismus ale na tak vysoký příjem cukru není nastavený a neumí si s ním poradit. Spíš počítá s tím, že bude hlad. 
„V létě, kdy je obrovské množství plodin a cukru v ovoci, se tělo zásobilo cukrem. Zimu pak ale strávilo na tucích a oříškách s omezenou zásobou zrn. Tak to fungovalo po tisíciletí,“ vysvětluje celostní lékařka Michaela Šimková a dodává, že ani naše hormonální výbava přebytku sacharidů nefandí. „Tělo má pět hormonů na to, aby zvyšovalo hladinu cukru v krvi, a jen jeden jediný, inzulin, který dokáže hladinu cukru v krvi snížit.“ I proto si naše tělo umí lépe poradit s nedostatkem než nadbytkem sacharidů. 

Epidemie cukrovky 

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.