Premium obsah

Posilujte střed těla. Břišáky nejsou zárukou, zato zdravotní benefity ano

Posilujte střed těla. Břišáky nejsou zárukou, zato zdravotní benefity ano
V tréninku lidé často přeskakují cviky na střed těla, v lepším případě přidají do tréninku pár desítek sklapovaček na břišní svalstvo a mají za to, že díky tomuto cviku posílili břicho i střed těla.

Střed těla najdeme také pod názvem „core“ nebo hluboký stabilizační systém.

Lidé si často spojují střed těla s břišním svalstvem a domnívají se, že jakmile cvičí břicho, posilují i střed těla. Není tomu tak. Do hlubokého stabilizačního systému neboli středu těla řadíme také vnitřní svalstvo a spadají sem například svaly, které chrání páteř.

 

Proč je důležité cvičit také střed těla?

Ochrana páteře před zraněním 

Se slabým středem těla je v ohrožení páteř, a to nejen při silových cvicích. Poranit páteř si lze také běžnými úkony při úklidu, při zvedání těžších věcí nebo v práci. Střed těla by neměli cvičit pouze sportovci, kteří zvedají těžké váhy v posilovně.

 

Zlepšení držení těla

Pravidelným posilováním středu těla zlepšíte i své držení těla.

Nejenže budete lépe vypadat a působit sebevědoměji, ale také chráníte svá záda a páteř před bolestmi a zraněními. Pokud vás neustále bolí v zádech, je možné, že příčinou je špatné držení těla.

Funkčnost, lepší koordinace

Se silným středem těla posilujete také svou funkčnost a dosáhnete lepší koordinace.

To využijete nejen v každodenním životě, ale také při sportech.

 

Zlepšení silových výkonů

Pokud jste aktivními sportovci a dbáte na progresivní tréninky s cílem se neustále zlepšovat, bude pro vás klíčové mít v tréninkovém plánu rovněž cviky pro střed těla.

Střed těla oceníte nejen při těžších cvicích jako je dřep, mrtvý tah nebo třeba tlaky na ramena vestoje. Oceníte ho všude, kde nemáte oporu zad. Nejenže se vaše výkony mohou zlepšit, ale také předcházíte zraněním.

Jaké svalstvo se řadí do středu těla?

  •       svaly chránící páteř
  •       svaly pánevního dna
  •       sval bedrokyčlostehenní
  •       čtyřhranný sval bederní
  •       příčný sval břišní
  •       šikmé břišní svaly
  •       hluboké krátké svaly páteřní
  •       vzpřimovače trupu
  •       svaly hrudní
  •       bránice

Kdy a jak cvičit a posilovat střed těla?

Jakmile se někdo rozhodne zařadit pár cviků pro střed těla, většinou tak činí na konci tréninku, kdy je tělo již vyčerpané, a nevěnuje těmto cvikům takovou pozornost.

Proto radíme zařadit pár cviků na začátku tréninku nebo mimo trénink. Můžete cvičit střed těla ve dnech, kdy zrovna nemáte trénink nebo v jinou hodinu. Střed těla můžete cvičit i přesto, že necvičíte.

Trénink středu těla zvládne každý z pohodlí domova. Nepotřebujete žádné vybavení a nemusíte kvůli pár desítkám minut docházet do posilovny.

Kromě těchto cviků a tréninku silného středu těla můžete zařadit také jógu, především jógu funkční, která také pracuje s posilováním středu těla a správným dýcháním.

 

Zdroj:

https://www.kulturistika.com/trenink/treninkovy-radce/opomijene-posilovani-vnitrniho-svalstva-proc-se-vyplati-tento-trenink-nezanedbavat-treninkove-tipy

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.