8 jednoduchých tipů, jak začít s aktivním životem

8 jednoduchých tipů, jak začít s aktivním životem
Rozhodli jste se, že chcete pro své zdraví, psychickou pohodu i tělo něco udělat, ale stále nevíte, jak správně začít, protože jste do dnešního dne žádným aktivně nežili? Dáme vám několik jednoduchých a velmi efektivních tipů, které vám pomohou vydat se na vytouženou cestu za krásným tělem a shozenými přebytečnými kily.

1. Zaměřte se na své myšlení a změňte jej

Vše začíná v hlavě, a proto je nutné naprogramovat své myšlení směrem k pozitivním aspektům nového životního stylu. Od dnešního dne si vložte do své hlavy jednoduché věty, které vám pomohou změnit a zakořenit nové rozhodnutí a cestu, kterou se chcete vydat:

  • Chci mít svou vysněnou váhu.
  • Chci se zaměřit na své zdraví.
  • Chci jíst kvalitní jídlo s výživovou hodnotou.
  • Chci předcházet zdravotním rizikům a chorobám.
  • Chci se cítit skvěle.
  • Chci být na sebe pyšný, že jsem něco dokázal/a.

 

Myslete na to, proč jste se pro tuto cestu rozhodli. Bylo to za účelem být odolnější? Mít krásné pevné tělo? Zbavit se přebytečných kil? Získat více energie? Nebo být k sobě a ke svému tělu laskavější a dopřát mu jen to nejlepší?

Tento krok je nedílnou součástí proto, abyste svých cílů dosáhli, je to určitý druh motivace, která vás bude hnát vpřed a která vás nakopne pokaždé, když o svém novém životním stylu začnete pochybovat.

 

2. Nedělejte velké změny, začněte pomalu

Vyhněte se drastickým a příliš velkým změnám, které vás na začátku mohou spíše demotivovat než motivovat. Pokud jste do dnešního dne nic nedělali, rozhodně není namístě chtít po sobě a svém tělu, aby během měsíce uběhlo maraton. Změna životního stylu je cesta na dlouhou trať a nic nejde hned. Buďte k sobě v tomto případě ohleduplní a pohybové i stravovací návyky začněte aplikovat pomalu. Začněte opravdu pozvolna s drobnými a snadnými změnami, které zařadíte do své každodenní rutiny. Pokud jste dodnes žili sedavým životem, bez kapky pohybu začněte jen s kratšími procházkami, po týdnu intenzitu chůze zvyšte a opět vytrvejte. Není kam spěchat! Sami uvidíte, jak vaše nadšení ze změny bude růst a vy si díky těmto jednoduchým změnám vytvoříte k aktivitám dobrý vztah a budete se posouvat neustále dál a dál.

 

3. Zařaďte do svých běžných dnů více chůze

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak do svého života přidat více pohybu, je chodit. Najděte způsoby, jak přirozeně ve svém dni ujdete více kroků, než jste ušli doposud. Zkuste si ráno venčení vašeho domácího mazlíčka prodloužit nebo se na nákup potravin vydejte pěšky, zvláště pokud je váš supermarket v blízkosti vašeho bydliště. Můžete také při příjezdu do práce zaparkovat o ulici dál a opět díky tomu nachodíte značně více kroků. Abyste měli přehled o svých krocích, můžete vyzkoušet různé aplikace, které si jednoduše stáhnete do svého telefonu, nebo si pořídit sportovní hodinky, které vás o vaší aktivitě budou informovat v průběhu dne.

 

4. Výtah? Raději schody

Od dnešního dne vyměňte výtah za schody, ať už v panelovém domě, nebo v nákupním centru. Každý pohyb se totiž počítá a zrovna chůze po schodech je další skvělý způsob, jak začít měnit své dosavadní návyky. Navíc tato aktivita je velmi přínosná pro vaše zdraví a zároveň je to činnost, při které se posilují vaše svaly na nohou.

 

5. Najděte si čas na pohybové aktivity i cvičení

Jednou z nejčastějších výmluv, proč lidé necvičí a nehýbou se, je, že nemají čas. Přesto mnoho výzkumů ukazuje (odkaz na jeden z výzkumů ), že průměrný člověk stráví čtyři a půl hodiny u televize nebo sledováním sociálních sítí či brouzdáním po internetu. Zamyslete se a popřemýšlejte o tom, kolik času strávíte uvedenými aktivitami, u nichž sedíte. Když si tento čas uvědomíte a připustíte, zjistíte, že volného času vám zbývá poměrně dost a záleží jen na vás, jak ho využijete.

 

6. Naplánujte si cvičení a vytvořte si svůj fitness plán

Nyní, když jste ve svém životě udělali pár drobných změn a vytvořili si k lehkým aktivitám (chůzi, chůzi po schodech) pozitivní vztah, je na čase postoupit o stupeň výš a začít rozvíjet své pohybové dovednosti a začít plánovat. Opět není kam spěchat. V tuto chvíli se zaměřte na budování návyků, které do svého života zařadíte. Začněte cvičit dvakrát týdně po dobu maximálně třiceti minut. Pokud si nejste jistí, tak věřte, že i pouhé patnáctiminutové cvičení, které aplikujete třikrát do týdne, je přínosné pro váš nový začátek. Každý trénink je vhodné si naplánovat začátkem týdne, abyste měli jasně daná pravidla, kterých se budete držet, a abyste se nemohli sami sobě vymlouvat, že vám na cvičení již nezbyl čas.

 

7. Najděte si takovou aktivitu, která vás bude bavit

Chcete se sebou něco dělat, změnit své tělo, zhubnout pár kilo, ale do posiloven se vám nechce? To vůbec nevadí! Nemusíte se přemlouvat a navštěvovat posilovny. Je totiž mnoho dalších aktivit, které vám ke krásnému tělu pomohou, a některé z nich si můžete užít i doma. Jediné, na čem opravdu záleží, je to, abyste zvolili takovou aktivitu, která vás bude bavit. Rádi tancujete? Vyzkoušejte tanec. Rádi hrajete týmové hry? Co takhle se po takové aktivitě ve vašem okolí porozhlédnout. Milujete přírodu? Skvělé, můžete vyzkoušet zajímavé túry nebo začít s během. Z fitness aktivit si zkrátka v dnešní době můžete vybírat a díky tomu najdete tu svou, která vás bude naplňovat.

 

8. Zaměřte se na výživu

Jídlo, které bude hnacím motorem pro vaše tělo, je důležité, jak pro vaše zdraví, tak i pro váš samotný progres. Jídlo a cvičení jdou ruku v ruce a neměli byste ho v žádném případě opomíjet. Zaměřte se proto na opravdové jídlo, které je bohaté na živiny, vitaminy a minerální látky, jež jsou pro tělo i samotné zdraví velmi důležité. Jezte dostatečné množství bílkovin, nevynechávejte ani zdravé tuky, které přispívají k psychické rovnováze, a dopřejte si dostatečné množství zeleniny, která je vitaminovou bombou se skvělou kalorickou hodnotou. Naopak se vyhněte slazeným nápojům, které obsahují velké množství cukru, a vysoce průmyslově zpracovaným potravinám, které vás nezasytí, naopak vaši chuť zvýší.

Pár jednoduchých kroků, aby váš jídelníček byl kvalitní:

  • Začněte jíst skutečné a čisté potraviny.
  • Jezte vědomě a v klidu u stolu.
  • Vyhněte se vysoce zpracovaným potravinám.
  • Držte se dál od slazených nápojů.
  • Jídlo si nejlépe připravujte sami, doma.
  • Mléčnou čokoládu vyměňte za hořkou.
  • Nakupujte místní a sezonní potraviny.

 

Stále si hrajete s myšlenkou, že chcete svůj životní styl změnit?

Právě teď je na to ten nejlepší čas! Ne zítra, ne v neděli, ne příští měsíc, ale DNES! Jakmile se do své transformace pustíte a budete dodržovat jednotlivé kroky zmíněné v tomto článku, uvidíte, že si tuto cestu zamilujete, že si oblíbíte svůj nový životní styl, který vám přinese pevné zdraví, dostatek energie a také velké sebevědomí. Nyní je jen na vás, zda se rozhodnete pro všechny tyto výhody, nebo raději dáte přednost nezdravému životnímu stylu a tělu, ve kterém se necítíte příliš dobře.

 

Závěrem

Jak jste si mohli všimnout, zdraví a aktivní životní styl začíná u malých změn, které vás nebudou omezovat. Jakmile si naprogramujete své myšlení a budete postupovat po malých krůčcích, brzy zjistíte, že to bylo to nejlepší rozhodnutí, které vám do života přineslo spoustu benefitů a nových možností.

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.