Kysané zelí

Zelí je skvělou potravinou bohatou na vlákninu, která nejenže zasytí, ale také podpoří správnou funkci střev a pomůže udržovat pravidelné vyprazdňování. Tímto způsobem zelí přispívá k odplavování toxinů z těla, což vám pomůže cítit se fyzicky lépe, více aktivní a zrychlí se výrazně i váš metabolismus. Během kvašení zelí totiž vzniká látka nazývaná cholin, která má pozitivní vliv na snižování cholesterolu a podporuje rozkládání tuků v těle.

Zdroj: Youtube

Polévky

Zeleninové polévky a vývary jsou skvělým způsobem, jak do těla dostat dostatečné množství zeleniny, vlákniny a bílkovin, které bychom měli jinak problém sníst. Zároveň může být i užitečné to, že je polévka horká - budeme ji totiž jíst pomaleji a vědoměji, a to nám pomůže usoudit, kdy už jsme najezeni. Dávejte si ovšem pozor na různé krémové polévky - jsou sice výborné, ale zhubnout vám určitě nepomohou.

Chia semínka

Chia semínka patří mezi nejvýživnější potraviny na celém světě. Jsou až neuvěřitelným zdrojem vlákniny a díky tomu v žaludku nabobtnají a změní se v gel, podpoří trávení a dodají pocit sytosti. Obsahují navíc množství omega-3 mastných kyselin, které pomáhají redukovat hmotnost.

Řecký jogurt

Řecký jogurt má dvojnásobné množství bílkovin, než běžný jogurt, je tedy rozhodně skvělou volbou, pokud chcete zdravou váhu. Některé řecké jogurty dokonce obsahují i probiotické složky, které napomáhají funkci střev a tedy i celého metabolismu.

Grep

Grapefruit je bohatý na vlákninu a živiny, což může podporovat pocit sytosti. V některých studiích bylo zjištěno, že konzumace poloviny čerstvého grapefruitu před jídlem může vést k mírné ztrátě hmotnosti a snížení inzulínové rezistence. Nicméně, je důležité do stravy zařadit i jiné ovoce a zeleninu a ne pouze konzumovat jeden druh.

Chilli

Při redukční dietě mohou skvěle pomáhat i chilli papričky. Obsahují látku nazývanou kapsaicin, která jim dodává pikantní chuť. Některé studie naznačují, že kapsaicin může zrychlit metabolismus tuku a zvýšit pocit sytosti. Tyto účinky mohou společně podpořit snahu o zdravé hubnutí.

Ať už se rozhodnete snažit shodit přebytečná kila jakkoliv, vždy myslete na to, že tím, že nebudete jíst, nic nevyřešíte. Naopak musíte upravit svůj jídelníček natolik, aby byla vaše strava vyvážená, a vy jste se cítili svěží a sytí. Zároveň je také důležité připomenout, že ke zdravému hubnutí patří vždy i adekvátní pohyb a zdravý životní styl. A pokud k němu přidáte i tyto suroviny, věřte, že kila půjdou rychle dolů a budete se cítit skvěle.

Zdroje: