1. Tvaroh

Tvaroh je jedním z nejlepších večerních jídel, které můžete konzumovat bez obav z přibírání na váze. Je bohatý na bílkoviny, které pomáhají budovat a udržovat svalovou hmotu, a zároveň obsahuje minimum tuků a sacharidů. Navíc, tvaroh je zdrojem kaseinu, druhu bílkoviny, který se pomalu vstřebává, takže vás zasytí na delší dobu. Pokud se snažíte kila shodit, tvaroh radši jezte k snídani. Pokud si chcete váhu udržet, nebo vybudovat svaly, nemusíte se vůbec večerní svačinky ve formě tvarohu bát.

Zdroj: Youtube

2. Ořechy

Ořechy jsou králi všech dietologů. Jsou skvělým zdrojem zdravých tuků a bílkovin, které pomáhají udržovat hladinu cukru v krvi stabilní, což je pro kontrolu hmotnosti nesmírně důležité. Ale pozor, ořechy jsou velmi kalorické, takže dávejte pozor na bezhlavé tláskání slanými oříšky. Malá hrstka před spaním vám bude bohatě stačit!

3. Zelenina

Zelenina obecně je nízkokalorická a bohatá na vlákninu, takže vás zasytí, aniž byste přijali mnoho kalorií. Navíc, zelenina obsahuje mnoho vitamínů a minerálů, které jsou pro tělo důležité. Můžete si připravit například lehký salát nebo zeleninové placky. Mezi příklady nejlepší “večerní” zeleniny patří brokolice, kapustičky, ledový salát, špenát nebo hrášek.

4. Vejce

Vejce jsou dalším skvělým zdrojem bílkovin a zdravých tuků. Studie ukázaly, že konzumace vajec může pomoci zvýšit pocit sytosti a snížit příjem kalorií v následujících jídlech. Vejce jsou také bohaté na tryptofan, aminokyselinu, která podporuje kvalitní spánek. Není úplně dobré si těsně před spaním připravit extrémně mastná míchaná vajíčka s tunou slaniny, určitě si ale můžete pochutnat na jednom nebo dvou vejcích natvrdo či naměkko, podle toho, jak je máte rádi.

5. Řecký jogurt


Řecký jogurt je další vynikající večerní jídlo. V tomto případě je ale extrémně důležité, aby byl jogurt opravdu řecký a ne klasický bílý. Řecký jogurt je bohatý na bílkoviny a probiotika, které podporují zdraví střev a mohou pomoci v kontrole hmotnosti. Navíc je nízký na kalorie a může být kombinován s ořechy nebo ovocem pro chutný a zdravý večerní snack.


Pamatujte, že i když tyto potraviny mohou pomoci udržet váhu pod kontrolou, je důležité je konzumovat v rozumných množstvích a udržovat celkově vyváženou stravu. Zároveň, pokud se snažíte shodit kila navíc, nebo jen udržet váhu, správné jídlo vám stačit nebude. Snažte se jít pravidelně, vědomě a pomalu, a do denního režimu přidejte nějakou fyzickou aktivitu. Nemusíte hned vyrazit uběhnout maraton, stačí, když si každý den zpříjemníte procházkou, nebo si například zaplavete.

Zároveň myslete i na to, že pokud se budete trýznit a omezovat, psychika vám nedovolí dostat se do vaší ideální postavy. Jezte zkrátka to, na co máte chuť, pokud to samozřejmě není junk food. Nenuťte se do ničeho, co vám prostě nechutná - pokud se vám nějaké zdánlivě zdravé jídlo hnusí, pravděpodobně do vašeho těla vůbec nepatří.

Zdroje: