5 důvodů, proč začít běhat

5 důvodů, proč začít běhat
Běh patří do aktivit, které můžete provozovat kdykoli, kdekoliv a bez ohledu na to, na jaké fyzické úrovni jste. Nepotřebujete žádné speciální a drahé vybavení, i když kvalitní a pohodlné boty by měli být samozřejmostí. Pravidelný běh má mnoho výhod, včetně zlepšení a posílení fyzického i duševního zdraví.

Jakmile jednou vyběhnete, velmi brzy uvidíte a pocítíte všechny jeho výhody. Ať se jedná o snadné shazování kil, psychickou rovnováhu, odolnost vůči stresu nebo ve snaze objevit nová a krásná místa. V dnešním článku vám přinášíme pět důvodů, proč byste si měli nazout běžeckou obuv, než ale začneme, nejprve vám povíme o věcech, které jsou důležité mít na paměti, ještě předtím, než se do toho pustíte.

  • Než vyběhnete, nezapomeňte na dostatečné protažení celého těla, abyste tak předešli případnému zranění či přetížení svalů.
  • Po běhu doplňte dostatek tekutin, protože při pocení jste o většinu vody v těle přišli.
  • Pokud se chystáte na náročnější běh, který vám zabere více jak hodinu času, vezměte si s sebou láhev s vodou.
  • Snažte se omezit jídlo a nejíst alespoň půl hodiny před samotným během.

Zdravé srdce, prevence onemocnění

Všechny aktivity, které jsou aerobní jsou prospěšné pro srdce. Samotný běh je skvělý způsob, jak zapojit do svého života kardiovaskulární cvičení, které vám pomůže udržet vaše srdce zdravé a silné. Kromě toho běh snižuje riziko srdečních chorob, snižuje krevní tlak, cholesterol a pomáhá předcházet vzniku cukrovky či hypertenze.

Duševní pohoda, snížení stresu

Běh pomáhá pozvednout nejen vaši fyzickou zdatnost, ale i duševní zdraví. Nazujte si boty a vyběhněte ven alespoň na půl hodiny. Uvidíte sami, jak se vaše nálada zlepší! Fyzické aktivity snižují stres, pomáhají regulovat produkci nejrůznějších chemických látek v mozku a díky uvolněným hormonům známým jako endorfiny (hormony štěstí) vám navodí příjemný pocit štěstí, uvolnění a dobijí vás energií. Není žádným tajemstvím že lidé, kteří pravidelně cvičí se dokáží vyrovnávat snáze s obtížnějšími situacemi a lépe zvládají stres.

Posílení kostí

Běh a rychlá chůze vyvíjí tlak na kosti, a proto pravidelnou aktivitou vaše kosti sílí. Navíc tyto aktivity pomáhají předcházet osteoporóze. Běh také posiluje svaly, dokáže eliminovat úbytek svalů a kostí, ke kterému často dochází s vyšším věkem.

Shazování nadbytečných kil

Kardio cvičení v podobě běhu pomáhá snadno a účinně zhubnout přebytečná kila. Je to velmi jednoduchý způsob, jak se dostat v nejkratším čase na vaši požadovanou váhu. Když běháte, tělo spotřebovává velké množství energie, tím pádem spaluje i více energie v krátkém čase.

Zdarma a rozmanitě

Běh vám ušetří peníze, protože je zadarmo a nevyžaduje skoro žádné vybavení. Jediné, co potřebujete k tomu, abyste mohli vyběhnout je kvalitní běžecká obuv a pohodlné oblečení.

Může se zdát, že běh je nudný, opak je ale pravdou. Při běhu můžete měnit tempo, vzdálenost i terén. Na exotické dovolené můžete běhat po písčité pláži, a na horách vyrazit na prozkoumávání nových oblastí.

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.