Tři hlavní chyby, které podle trenérů celebrit děláme při hubnutí

Trenéři celebrit se zaměřili na naše sportovní a stravovací návyky a našli v nich tři zásadní nedostatky. Jaké?

Gwyneth Paltrowová vděčí za svou postavu Tracy Andersonové, Heidi Klumová Davidu Kirschovi a Jessica Alba zase Ramoně Braganzaové. Neříkají vám ta jména nic? Jde o nejslavnější hollywoodské trenéry. O účinnosti jejich metod není pochyb: důkazem jsou dokonalá těla hereček, modelek a zpěvaček. Tentokrát se ale podívali na to, jak shazujeme kila my, docela obyčejné ženy. A na našem snažení objevili několik vad.

1. Příliš kardia

„Jednou z nejčastějších chyb, které ženy při hubnutí dělají, je ta, že se soustředí pouze na kardio cvičení. To sice vede k úbytku tuku, ale nikoli ke krásné vyrýsované postavě,” vysvětluje Ramona Braganzaová, která cvičí s Jessicou Alba nebo Kate Beckinsale, a radí k tomu chodit na pilates, dělat dřepy, výpady a posilovat s činkami. Proč? Klíčem k úspěchu jsou podle ní vyrýsované svaly. Ty nejenže spalují energii i ve chvíli, kdy právě nesportujete, ale hlavně – bez nich vaše postava nebude nikdy skutečně sexy.

2. Špatně sestavený trénink

Cvičíte poctivě už týdny a výsledky nikde? Možná jste si své týdenní aktivity rozvrhly špatně. Škodit může přílišná monotónnost i variabilita pohybu. Jinými slovy, ideálem není věnovat se jedinému sportu, ale ani cvičit pokaždé něco úplně jiného. Hollywoodští trenéři doporučují třikrát týdně se věnovat tomu, co vás nejvíc baví. Spinningu, kickboxu, běhání. K tomu si přiberte dvě doplňkové aktivity, např. jógu, pilates nebo kalanetiku. Jednou za šest týdnů pak tělo překvapte úplně novým sportem. „Šokujte ho, nenechte ho zvyknout si na jeden pohyb,” radí David Kirsch.

3. Nedostatek proteinů v jídelníčku

Strava bohatá na proteiny dokáže hodně. Proteiny jsou totiž pro svalovou hmotu naprosto nepostradatelné: podporují její výstavbu i regeneraci po sportu (na rozdíl od tuků nebo sacharidů tak jejich hlavním úkolem není dodávat tělu energii). Proto trenéři svým slavným klientkám doporučují zařadit do každodenního jídelníčku vajíčka, rybí maso, fazole nebo sýry cottage. „Skvělá je i quinoa a hnědá rýže,” doplňuje výčet Tracy Andersonová. Tuky a sacharidy přijímejte hlavně dopoledne a přes den, tělo je stihne spálit. Večer, kdy je naše aktivita na minimu, je nahraďte proteiny. Energii z nich využije organismus pro tvorbu svalů a nebude si ji ukládat do tukových rezerv.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.