I když čas od času vynechat cvičení je někdy zkrátka nevyhnutelné a zcela v pořádku, tak jindy je to záležitost překonání překážek a nalezení způsobu, jak bojovat s výmluvami na cvičení, které se vám neustále pletou do cesty. Dnes jsme si proto pro vás připravili článek o běžných výmluvách a o tom, jak je překonat.

Zdroj: Youtube

Výmluva č. 1: Nemáte čas

Toto je jedna z nejběžnějších výmluv, co se týče cvičení – a také má nejjednodušší řešení.

Stejně jako si naplánujete další důležité závazky ve svém životě, jako jsou vaše pracovní nebo školní povinnosti nebo pravidelné návštěvy kosmetiky či salonu, musíte totéž udělat i se cvičením.

Zablokování času v kalendáři vám může pomoct udržet si přehled o vašich zdravotních a kondičních cílech a nést zodpovědnost za svou cestu.

Níže pro vás uvádíme několik způsobů, jak si udělat čas na cvičení, když vedete rušný životní styl:

Zapojte se do cvičebního programu

Dodržování rychlého a zábavného cvičebního programu může být skvělým způsobem, jak bojovat s důvodem „Jsem příliš zaneprázdněná“, protože to znamená, že můžete cvičit kdykoli a kdekoli vám to vyhovuje.

Když se navíc zapojíte do programu, budete mít cíle, které musíte splnit, abyste přesně věděli, kolikrát týdně a na jak dlouho si budete muset na cvičení vyhradit čas.

Udělejte si krátký trénink

Abyste viděli výsledky, nemusíte se potit celé hodiny v posilovně. Krátké tréninky, které posunou zónu vaší tepové frekvence do rozsahu maximálního úsilí, vám mohou pomoct využít všech výhod cvičení, když nemáte mnoho času.

HIIT je skvělým příkladem krátkého, ale efektivního tréninkového stylu, který vám rozpumpuje srdce a dodá vám příval endorfinů, díky kterému budete chtít pokračovat.

Pokud vás opravdu tlačí čas, nastavte si časovač na 10 minut a mezi prací a večeří si vmáčkněte expresní trénink nohou či expresní trénink břicha.

Výmluva č. 2: Nemáte žádnou motivaci cvičit

Nechce se vám cvičit? To je zcela pochopitelné. Motivace přichází ve vlnách a nebude tu vždy, když ji nejvíce potřebujete. Zde je několik důležitých připomenutí, pokud jde o motivaci a cvičení:

Motivace je vrtkavá

Motivace přichází a odchází, to je úplně normální. Ale stejně jako u čehokoli, co stojí za to, pro to musíte něco udělat.

Vaši motivaci může ovlivnit mnoho faktorů, jako je stres, nedostatek spánku a nedosahování požadovaných výsledků tak rychle, jak jste doufali. Když se naučíte přijímat tyto překážky, pomůže vám to posílit vaše myšlení a pokračovat i v případě, když už se budete chtít definitivně vzdát.

To může znamenat, že když je vaše hladina energie nízká, vyměníte cvičení s odporem za kardio cvičení s nízkou intenzitou.

Nečekejte, až se objeví motivace

Vždy se snažte držet svého denního programu, cvičení se pak začne stávat zvykem a bude pro vás snazší zůstat na správné cestě i ve dnech, kdy se cítíte méně motivovaní.

Připomeňte si, proč chcete cvičit

Zamyslete se nad tím, proč jste vůbec začali cvičit, a připomeňte si své cíle, nebo si dokonce stanovte nějaké nové. Zamyslete se nad tím, co vás pohání a co vás přiměje k tvrdé práci.

Výmluva č. 3: Zatím nevidíte výsledky

Je snadné srovnávat se s ostatními, zvláště když se vám na první pohled zdá, že fitness je pro ně přirozeností.

Pokud se vymlouváte na to, že nevidíte výsledky hned, pamatujte, že nejde o to, jak těžká je váha, kterou zvedáte, nebo jak dlouho vydržíte držet prkno – jde o pohyb těla a péči o své zdraví, abyste se mohli stát nejlepší verzí sebe sama.

Každý nějak začínal

Pokud se porovnáváte s ostatními, připomeňte si, že každý někde začíná a že je více než pravděpodobné, že i oni měli nejrůznější výmluvy, ale přesto se zvedli a šli něco dělat. Nedovolte, aby to, že jste začátečník byl, výmluvou proč nezačít. Váš pokrok ve cvičení je něco, co podpoří vaši motivaci ve dnech, kdy pro vás bude těžké pokračovat.

Najděte si zábavu ve fitness

Když najdete styl tréninku, který vás baví, budete se pravděpodobněji snáze držet svých tréninků a méně se budete vymlouvat. Míra vašeho pokroku se často stává méně zaměřenou, když vás fitness baví, a pravděpodobně u něj zůstanete dlouho poté, co dosáhnete svých cílů. Ať už se jedná o HIIT cvičení, které rozpumpuje srdce, nebo o silový trénink s nízkým dopadem, klíčem je, aby vaše cvičení fungovalo zejména pro vás – aby vás naplňovalo a bavilo.

Zdroje: