VITAMIN D

Nedostatek slunečního záření v průběhu zimy a také výrazně delší pobyt v uzavřených místnostech znamená snížené množství vitaminu D v těle. Tento vitamin se totiž z více než 90 % tvoří v pokožce právě při svitu přirozeného slunce. Jeli-ho ale nedostatek, nezbývá nám nic jiného, než jej doplnit pomocí suplementů.  Nejjednodušší je užívat vitamin D ve formě tabletek, ale najdete jej i přirozeně ve stravě.

KDE NAJDEME VITAMIN D

·       Rybí tuk

·       Vaječný žloutek

·       Mléko

·       Játra

Zdroj: Youtube

VITAMIN C

Chceme-li si udržet zdravý organismus, potřebujeme, aby byl odolný a k této odolnosti výrazně přispívá vitamin C. Tento vitamin se řadí mezi silné antioxidanty a podporuje normální funkci imunitního systému. Také se podílí na vstřebávání železa, chrání před únavou a zlepšuje psychickou kondici.

KDE NAJDEME VITAMIN C

·       Rakytník

·       Šípky

·       Jablka

·       Citrusové plody

·       Meloun

·       Řeřicha

·       Mango

VITAMIN A

Stejně jako vitamin C, tak i vitamin A se řadí mezi účinné antioxidanty. Chceme-li se bavit ale o jeho primárním významu, tak bychom měli zmínit fakt, že pomáhá naším očím správně vidět, pozitivně působí ne sliznici, podporuje růst a kvalitu kostí a je důležitý pro správný vývoj lidského plodu.

KDE NAJDEME VITAMIN A

·       Rybí tuk

·       Mrkev

·       Špenát

·       Kapusta

·       Zelí

·       Švestky

·       Meloun

·       meruňky

Zdroj:
https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional/
https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-HealthProfessional/
https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminA-HealthProfessional/