Jakmile je věta ,,je to jen v hlavě” mířená na psychické zdraví nebo psychiatrickou péči, otevírá se mi kudla v kapse. Přitom tato fráze perfektně sedí k něčemu jinému - k hubnutí. Hubnutí není jen o tom, jak často sportujeme a co jíme. Jedná se o mnohem komplexnější záležitost, která je úzce spjata s psychologií, a hlavně s tím, jak přemýšlíme.

Jak zhubnout stehna

Přenastavte myšlení

Proč chcete zhubnout? Je–li to proto, že chcete vypadat lépe, než bývalka vašeho partnera, protože vám někdo tvrdí, že jste tlustá nebo třeba proto, že chcete vypadat v plavkách nejlépe z celé pláže, není to tak úplně udržitelné.

Hubnout bychom měli pouze tehdy, kdy je to pro naše tělo dobré. To znamená, když se snažíme docílit své přirozené tělesné váhy, která bývá zpravidla trochu jiná, než bychom si možná přáli. Naše zdravá a přirozená váha je ta, při které všechny naše orgány mohou fungovat naplno, tělo a svaly jsou silné a v našem vše šlape tak, jak má. Obvykle to bývá váha okolo BMI 18,5-24. Snažte se nastavit svou mysl na takovou váhu, která pro vás je přirozená a ve které se budete cítit zdravě.

Motivace 

Žijeme v moderní době, kdy na internetu najdeme v podstatě cokoliv, co chceme. A co se motivace a inspirace týče, platí to obzvlášť. Skvěle funguje, uděláte-li si vlastní moodboard. Vytiskněte si referenční obrázky, citáty a outfity. Zkuste najít sportovkyni nebo celebritu, která má podobnou tělesnou konstituci jako vy ale je přesně tak vysportovaná, jak se vám líbí. Vše si vylepte na nástěnku, aby vás to mohlo denně inspirovat.

Výzvy

Velmi dobře fungují na motivaci ke sportu různé výzvy. Ať už jde o třicetidenní výzvy v posilování břicha, stehen, středu těla, rukou nebo všeho dohromady, nějaká vás určitě bude bavit. 

Podívejte se také do videoportálu Kondice.cz, kde najdete nespočet cvičících videí zaměřujících se na hubnutí, jógu, posilování i fyzioterapii. 

Hubnout nelze lokálně

U mnoha lidí panuje představa, že je možné zhubnout tuk přímo z konkrétních částí těla, jako jsou stehna, břicho, nebo paže. Tato idea je bohužel mýtus. Vědecké studie ukazují, že tělo spaluje tuk celostně, což znamená, že nemůžeme ovlivnit, odkud přesně tuk ubude. Když ztrácíme tuk, děje se to rovnoměrně po celém těle, ne vždy v pořadí, které bychom si přáli.

Tento proces je řízen genetikou a hormonálním profilem každého z nás, což znamená, že někdo může rychleji ztrácet tuk z břicha, zatímco jiný zase z hýždí nebo stehen. To je jeden z hlavních důvodů, proč se tolik z nás cítí frustrovaní z toho, že se nám nedaří zpevnit nebo zhubnout určitá část našeho těla, na které pracujeme.

Cvičte a jezte komplexně

Jediným účinným způsobem, jak docílit zpevnění a hubnutí konkrétních oblastí, je prostřednictvím kombinace celkového snížení tělesného tuku a cíleného posilování svalů v dané oblasti. Tímto způsobem, i když nelze přímo ,,zhubnout stehna", můžete dosáhnout jejich zpevnění a lepší definice svalů díky posilovacím cvikům zaměřeným na různé svalstvo. Současně, celkový zdravý životní styl a vyvážená strava podporující snižování tělesného tuku zlepšují vaše celkové zdraví a kondici.

Dřepujte pomalu a poctivě

Při cvičení a posilování je nejpodstatnější to, abyste to dělali správně. Pokud tomu tak není, cvičení je nejen neefektivní, dlouhodobě vám dokonce může i zdravotně ublížit. Je tedy velmi důležité, obzvláště, pokud jste začátečník, obrátit se na profesionála, který s vámi základy projde a naučí vás cviky dělat správně. Při posilování pak spíše než na rychlost hrajte na kvalitu toho, jak cvik praktikujete. Tak docílíte toho, že zapojíte všechny posilované svaly.

Buďte konzistentní

Pokud se snažíte zhubnout, musíte vydržet. Do pár týdnů možná zhubnete, pokud je vám 20, jinak to ale několik měsíců potrvá. Jakékoliv zkratky a náhradní varianty jako jsou léky na hubnutí, extrémní redukční diety nebo hladovky, mohou fungovat jen krátkodobě a jojo efekt se vždy dostaví. Při cvičení musíte vytrvat a dávat si dosažitelné cíle.

Choďte a plavejte

Kromě různých dřepů a cviků na nohy se zaměřte hlavně na přirozený pohyb. Chození, běhání a plavání. Ideální je třeba golf, při kterém toho hodně nachodíte a přitom při odpalování posilujete záda, břicho, střed těla, ruce i nohy. Na hubnutí stehen je vynikající také jízda na kole nebo bruslení.

Zdroje: https://www.healthline.com/nutrition/how-to-lose-weight-as-fast-as-possible https://www.medicalnewstoday.com/articles/327058#aerobic-exercise